Ciemos ieradies projekta “The Social Traveler” idejas autors un īstenotājs, kas neparastā veidā atklās mūsu valsti

2016. gada 5. jūlijā

Bjorna Troka (Bjorn Troch) projekts “The Social Traveler” radies 2010. gadā, izaugot no trim šā beļģu jaunekļa interesēm vai pat kaislībām. Proti, viņu  dzīvē visvairāk saista cilvēki, ceļojumi un sociālie tīkli. Visus šos trīs lielumus saliekot kopā, ir iznācis tā, ka Bjorns ceļo pa pasauli, tver iespaidus, iegūst draugus, iesaista viņus savās ceļotāja gaitās un par iepazīto, uzzināto, satikto un pieredzēto viņš stāsta dažādos sociālajos tīklos (FB, Instagram, Twitter, Google + un, it īpaši, savā thesocialtraveler.net.

Tomēr Bjorns Troks nav tipisks blogeris jeb emuārists, kādu pēdējā laikā ir saradies visai daudz. Beļģu ceļotāja īpatnība ir tā, ka visu nepieciešamo informāciju viņš iegūst vai nu sociālajos tīklos, vai nu aci pret aci tiekoties ar apceļojamās valsts iedzīvotājiem. Viņš neizmanto ne ceļvežus, ne tīmekļa  vareno palīgu “Google”.

Beļģis iet netradicionālu svešās zemes iepazīšanas ceļu, braucienu laikā paveikdams īpaši viņam sagādātus uzdevumus. Par tiem viņš iepriekš neko nezina, līdz viesnīcā, raugi, te tie ir.

Beļģu ceļotājs Latvijā būs no 5. līdz 11. jūlijam, visā pilnībā ļaujoties paša izdomātās, aizraujošās spēles noteikumiem. Proti, no rīta viesnīcā viņš saņems jaunu (negaidītu) uzdevumu, ko būs sagatavojuši vizītes organizatori vai FB lapā “If you like Latvia latvia likes you” iesūtījuši viņa sekotāji Latvijā. Un tad, izmantojot vienīgi sociālo tīklu iespējas un nejaušas tikšanās ielās, Bjorns centīsies uzdevumu izpildīt. Kā viņam tas izdosies, redzēsim paši savām acīm, jo visas viņa gaitas atspoguļosies sociālajos tīklos. Mirkļbirka - #RigaChallenge.

Ieradies Rīgā šodien, 5. jūlijā, un nolicis mugursomu viesnīcā “Ibis Riga Centre Hotel”, Bjorns Troks šodien jau veiks pirmo uzdevumu. Proti, “airBaltic Training” centrā stimulatorā vadīs lidmašīnu.

“Boings ir stabila lidmašīna, kuru nosēdināt nebūs grūti,” smaida beļģis, kaut gan nekad mūžā, protams, viņš neko tādu nav darījis.

Bjorns Troks nāk no mazas beļģu pilsētiņas, kur esot piedzimusi slavenā beļģu šokolāde. Kopš viņš sevi atceras, vienmēr Bjornu interesējuši cilvēki. Vairākus gadus strādājis par sarīkojumu organizatoru, viņš īsti sevi esot atradis kopā ar projektu “The Social Traveler”. 

Līdzīgā veidā kā šobrīd Latvijā beļģis ir ceļojis jau vairākkārt, pa Kanādu, Spāniju un citām vietām. Un, citstarp, tālu ziemeļos, Jukonā, saticis kādu latvieti – populāro emuāristi Zani Eniņu.

Neparastajam beļģu jauneklim sociālajos tīklos ir tūkstošiem sekotāju. Nākamajās dienās viņi daudz interesanta uzzinās arī par mums.

Bjornu Troku iepazīt Latviju ir uzaicinājis LIAA Tūrisma departaments sadarbībā ar lidsabiedrību “airBaltic” un Siguldas attīstības aģentūru.

Informāciju sagatavojusi:
Inta Briede, vecākā eksperte
Tūrisma produktu attīstības nodaļa
Tūrisma departaments
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Tālrunis: +371 67039445
E-pasts: inta.briede@liaa.gov.lv