Eksporta forumā diskutēs par stratēģijām starptautiskai konkurētspējai

2016. gada 8. jūnijā

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) šī gada 9. un 10. jūnijā rīko Eksporta forumu Magnetic Latvia 2016.  Šis ir gada nozīmīgākais eksportam veltītais divu dienu pasākums, kurā Latvijas eksportētājiem būs iespēja diskutēt ar ekspertiem no ārvalstīm par starptautisko konkurētspēju un iespējām ārvalstu tirgos.

Foruma pirmajā dienā – 9. jūnijā LU Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā Torņkalnā (Jelgavas ielā 1, Rīgā) eksperti no Lielbritānijas izklāstīs efektīvas stratēģijas starptautiskās konkurētspējas veicināšanai, savukārt LIAA pārstāvniecību ārvalstīs vadītāji kopā ar Latvijas eksportētājiem analizēs dažādus paņēmienus veiksmīgai iekļūšanai ārējos tirgos.

Eksporta forumu Magnetic Latvia 2016 atklās Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens un LIAA direktors Andris Ozols.

Foruma pirmajā daļā “Stratēģijas starptautiskai konkurētspējai” savus padomus sniegs starptautiski atzīti biznesa eksperti no Lielbritānijas. Godalgots mārketinga eksperts un grāmatu autors Geoff Ramm dalīsies ar mārketinga idejām un klientu apkalpošanas tehnikām, kas uzņēmumam ļauj palikt atmiņā un būt priekšā konkurentiem arī lielos tirgos. Prestižu kompāniju “Lamborghini”, Virgin“ komunikācijas stratēģis Ross Kingsland  sniegs praktiskus ieteikumus, kas var tikt piemēroti jebkuram biznesam, veidojot stratēģiskas attiecības un stabilu izaugsmi.  Savukārt Doug Lawrence dos padomus eksportētājiem, gan apskatot tipiskākās kļūdas, gan izceļot labākos piemērus starptautiskajā interneta vidē.

Foruma turpinājumā tiks diskutēts par tēmu “Eksporta stratēģijas un iespējas ārējos tirgos”. Tajā tiks analizētas atšķirīgas eksporta stratēģijas dažādos tirgos – LIAA ārvalstu pārstāvji no Nīderlandes, Lielbritānijas, Norvēģijas, Zviedrijas un Dānijas sniegs praktiskus ieteikumus ieiešanai konkrētos tirgos, savukārt veiksmīgi eksportētāji to pamatos ar praktiskiem piemēriem. Šūšanas uzņēmums “BLACK MAMMUT”  stāstīs par sadarbības pieredzi ar aģentiem Nīderlandē, viens no lielākajiem zivju pārstrādes uzņēmumiem Baltijas valstīs “KARAVELA”  runās par priekšrocībām, ko sniedz private label pieeja Lielbritānijā, bet industriālo betona grīdu ražotājs “PRIMEKSS”  par plašajām iespējām, ko sniedz subcontracting stratēģija Norvēģijā. Savukārt portatīvo moduļu māju ražotājs “VIA-S MODULAR HOUSES”  atklās ieguvumus no filiāles atvēršanas Zviedrijā un dabīgās kosmētikas uzņēmums “MADARA COSMETICS”  dalīsies pieredzē, kā iekarojis savu nišu Ziemeļvalstīs.

Eksporta forumu Magnetic Latvia 2016 norisei varēs sekot līdzi tiešraidē LIAA mājas lapā www.liaa.gov.lv un Dienas Biznesa mājas lapā www.db.lv.

Foruma otrajā dienā – 10. jūnijā viesnīcā “Radisson Blu Hotel Latvija” (Elizabetes ielā 55, Rīgā) notiks kontaktbirža „Uzņēmēju individuālās tikšanās ar LIAA pārstāvniecību ārvalstīs vadītājiem”, uzņēmējiem piedāvājot individuāli tikties ar interesējošo eksporta reģionu pārstāvjiem, kas sniegs konsultācijas, noderīgus padomus un kontaktus Apvienotajos Arābu Emirātos, Japānā, Singapūrā, Kazahstānā, Krievijā, Dānijā, Norvēģijā, Somijā, Zviedrijā, Francijā, Itālijā, Lielbritānijā, Nīderlandē, Vācijā, Baltkrievijā, Polijā, Ukrainā un Lietuvā.

Savukārt uzņēmējiem, kas interesējas par starptautisko tehnoloģiju pārnesi un biznesa sadarbību ārvalstīs, kontaktbiržā būs iespēja tikties ar Eiropas Biznesa atbalsta tīkla darbiniekiem. Individuālās tikšanās notiks pēc iepriekš sastādīta grafika.