MICE speciālistu iepazīšanās vizīte Latvijā bijusi veiksmīga

16.09.2016

Konferenču un motivācijas braucienu tūrisma profesionāļi atzīst – mūsu valsts ir pievilcīgs galamērķis.

Konferenču ceļojumu jeb MICE tūrisma speciālisti šodien, 16. septembrī, dodas mājup, iepazīšanās vizītē Latvijā pavadījuši trīs dienas un to laikā pagūdami apskatīt daudz.

Latvija ir pievilcīgs tūrisma galamērķis – par savu kopiespaidu sacīja viesi īsi pirms vizītes beigām. Viņi arī atzina, ka mūsu valstij ir potenciāls atrast savu vietu plašajā MICE piedāvājumu spektrā.  

Starptautiskajā profesionāļu grupā bija 8 speciālisti, no Austrijas, Nīderlandes, Apvienotās Karalistes, Krievijas, Francijas, Lietuvas un Dānijas. Lielākā daļa no viņiem Latvijā, izņemot Lietuvas un Krievijas pārstāvi, bija pirmo reizi. Viens otrs no viņiem, piemēram, austriete Lizelote Prancla no “Columbus ihr Reisburo”, jau sen bija gribējusi apmeklēt mūsu valsti, diemžēl tikai šoreiz tas esot izdevies.

MICE tūrisma speciālisti braukā pa pasauli ļoti daudz, brits Braiens Moriss ar vieglu nopūtu izteicās, ka pat par daudz. Atrast braucienam brīvas dienas viņu saspringtajos grafikos ir sarežģīti.

LIAA Tūrisma departamenta vecākā eksperte Lelde Beņķe saka: “Vizītes sagatavošana MICE speciālistiem prasa īpaši lielu darbu un uzmanību. Tāpēc ir prieks, ka izdevies piesaistīt sadarbībā ar Latviju ieinteresētus cilvēkus un iepazīstināt viņus vismaz ar daļu no mūsu piedāvājuma.”    

Vizīti Tūrisma departaments organizēja ciešā sadarbībā ar “MEET Riga”. Vienu dienu viesi pavadīja Rīgā un iepazinās ne tikai ar vairākām viesnīcām (“Avalon Hotel”, “Pullman Old Town Hotel”, “Radisson Blu Hotel Latvija” un “Hotel Gutenbergs”, bet arī ar Nacionālo mākslas muzeju, Nacionālo bibliotēku un apmeklēja konferenču centru “airBaltic Training Centre”. Tādas pieredzes, kā stimulatorā vadīt lidmašīnu, ciemiņiem nebija, tāpēc šī iespēja tika izmantota ar sevišķu aizrautību.

Kūrortpilsētas Jūrmalas apmeklējums viesus noskaņoja uz atsaucīgas nots vispirms tāpēc, ka no visām apmeklētajām vietām – viesnīcas “Semarah Hotel Lielupe”, “Hotel Jūrmala SPA”, “Baltic Beach Hotel” un Dzintaru koncertzāles – logiem, terases vai skatu laukuma pavērās skats uz jūru. Rudens saule spīdēja dāsni, smaržoja priežu skujas – šī dabas dotā idille priecēja ne tikai austriešus, kam jūras nav, bet arī pārējos viesus.

Pat kaimiņvalsts Lietuvas pārstāve Agne Bucevičiene neslēpa: “Motivācijas braucienus un komandu saliedēšanas sarīkojumus organizējam Latvijā samērā bieži. Jūs atrodaties tuvu, tomēr tas ir kas cits nekā pasākums pašu mājās. Turklāt jums ir tik daudz pludmaļu, kas jebkuram sarīkojumam piešķir papildu vērtību.”

Viesi bija vienisprātis, ka redzēto viesnīcu kvalitāte ir vērtējama atzinīgi. Par pievilcīgām tika atzītas arī cenas. Maskavietis Jegors Jemeļjancevs no ceļojumu firmas “Russian Express Moscow” salīdzināja divu kafijas paužu un vienu vakariņu cenu Latvijā ar cenu Ungārijā un Vācijā, kur viņi līdz šim lielākoties rīkojuši pasākumus. Skaitļi runā skaidru valodā – Ungārijā cena ir apmēram divarpus reižu augstāka, bet Vācijā – starpība ir vēl lielāka.

Ņemot vērā Krievijas tautsaimniecības pašreizējo stāvokli, maskavietis prognozēja, ka Latvijai turpmāk varētu pievērst lielāku uzmanību.

Varbūt negaidīti, bet par izdevumu samazināšanu konferenču un motivācijas braucienu rīkošanai, stāstīja arī austrieši. Iepriekš viņu darbības lauks aizsniedzās līdz pat Āzijai un ASV, bet šobrīd visas aktivitātes pārsvarā aprobežojas ar Eiropu.

Pēc Jūrmalas apmeklējuma dienas otrajā pusē viesi devās uz Rūmenes muižu pie Kandavas. Tāda pērle var atkausēt pat visizlepušākā apmeklētāja sirdi.  Atraktīvi kā vienmēr savās vīndara gudrībās ar ciemiņiem muižā dalījās arī “Abavas vīnu” īpašnieks Mārtiņš Barkāns.  

Vizītes laikā Latvijā ciemiņi slavēdami baudīja maltīti restorānā “Kaļķa vārti”, “Avalon Hotel” u. c. Sarunu gaitā spilgti atklājās, ka MICE tūrisma profesionāļi varbūt uzmanīgāk nekā citu tūrisma nozaru pārstāvji uzmanību pievērš katrai niansei. Tā, piemēram, pārāk lielai kondicionētāju lietošanai visās viesnīcu telpās, kas rada nepatīkamu sajūtu u. tml.

Interesanti arī, ka MICE segmentā sociālie tīkli nespēlē tādu lomu kā citos tūrisma novirzienos. Austrietis Hanss Tomass Bahers pat nekautrējās atzīt, ka viņam nav Facebook konta, taču tas, kā izrādījās, viņam neliedz savos plānos domāt par mūsu valsti.      

Francijas tūrisma firmas “Amslav Tourisme” pārstāve Marina Graņjē sacīja, ka darbu sarežģī lidojumu laika maiņa, ar kuru jāsaskaras pārāk bieži. Ja brauciens uz Baltiju ir garš, viena diena šurp vai turp nav tik nozīmīga, bet, ja brauciens ir īss, laika maiņa nelabvēlīgi ietekmē klientu uzticību.

Braiens Moriss no “Crescent Associates”, kopumā atzinīgi vērtējot redzēto, sprieda, ka optimālais variants Latvijā būtu motivācijas braucienu un komandu saliedēšanas pasākumu rīkošana. Turklāt apvienojot Rīgu ar Tallinu. Divas dienas vienā, divas dienas – otrā pilsētā.

Elizabeta Hiemstra – Kuperus strādā Nīderlandes Starptautiskajā sociālo zinātņu institūtā un atbild par lielu četru dienu ilgu konferenču rīkošanu katru otro gadu ar apmēram 1600 dalībniekiem. Arī nīderlandieši meklē jaunus MICE tūrisma galamērķus, un katra simpātiska  galamērķa, tāda kā Latvija, paturēšana redzeslokā varot būt noderīga.

Paldies visiem, kas palīdzēja rīkot vizīti, tostarp “Bitei”, kura viesiem nodrošināja tīmekļa pakalpojumus.

Informāciju sagatavojusi:
Inta Briede, vecākā eksperte
Tūrisma produktu attīstības nodaļa
Tūrisma departaments
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Tālrunis: +371 67039445
E-pasts: inta.briede@liaa.gov.lv