Tūrisma departamenta otrais Latvijas fotoceļojums aizritējis veiksmīgi

2016. gada 16. augustā

Dalībnieki – apmierināti, bet rīkotāji lolo jaunas ieceres.

Brauciens, kurā piedalījās seši uzaicināti “Instagram” kopienas entuziasti, notika 6. un 7. augustā, nopietna lietus netraucēts. “Tikai ar vieglu rasināšanu vakarā pie Usmas ezera, kas saulrieta bildēšanai piešķīra īpašu noskaņu,” saka Kārlis Buškevics, viens no brauciena dalībniekiem.

Pirmo fotobraucienu Tūrisma departamenta vecākās ekspertes Līna Ivanova un Lelde Beņķe organizēja pavasarī, iedvesmojoties no Kopenhāgenas pieredzes pilsētas iepazīšanas pastaigu rīkošanā “Instagram” entuziastiem.

Tagad viņas ir apņēmības pilnas ”Instatrip” izvērst par starptautisku pasākumu, lai fotoceļojumos Latvijā piedalītos arī citu valstu sociālo tīklu entuziasti.

“Iesāktais darbs “Instagram” ir noteikti jāturpina, lai varētu  konkurēt ar tādiem galamērķiem kā, piemēram, Fēru salas, Somija un arī Igaunija, kuru “Instagram” konti nereti tiek nosaukti starp labākajiem,” saka Lelde Beņķe.

Gan pirmā, gan otrā vietējo “Instagram” aktīvistu fotoceļojumu organizēšana Tūrisma departamentam devusi labu pieredzi. Ir prieks un gandarījums, ka brauciena dalībnieki ar atsaucību uzņēmuši viņiem sagādāto programmu.

Pirmā apstāšanās pēc izbraukšanas no Rīgas 6. augustā notika Ragakāpas dabas parkā ar Jūrmalas brīvdabas muzeju. Vairākums brauciena dalībnieku galvaspilsētai tuvajā vietā nebija bijuši, un tur redzētais sagādāja patiesu pārsteigumu.

Citi pozitīvi iespaidi gaidīja “Apšukrogā”, pārgājienā pa Vasenieku purvu kopā ar gidu no “Purva bridējiem”, vakariņās “Spa Hotel Usma”, nakšņošanas vietā “Godeļos”, Talsos uz deviņiem pakalniem un zemnieku saimniecībā “Dieniņas” Engures novadā.

Braucienā uzņemtās bildes kontā @enjoylatvia un citos tīmekļa avotos ar mirkļbirku #‎enjoylatvia pamazām jau krājas un būs vēl.

Ņemot vērā, ka brauciena dalībnieku sekotāju skaits “Instagram” tīklā vien ir gandrīz 19 tūkstoši, var domāt, ka Kurzemes pusē knipsētos kadrus aplūkos mūsu valsts mērogam vērā ņemams interesentu skaits.  

“Esmu daudz braukājis Latvijā, savulaik pat darba pienākumi prasīja to darīt, tomēr gan pirmajā, gan otrajā “Instagram” braucienā apmeklējām vietas, kur iepriekš nebiju bijis, izņemot Kokneses pilsdrupas pavasara “Instatrip”. Tas ir fascinējoši – sajust, ka nav nekur tālu jābrauc, ka tepat Latvijā var gūt ļoti spilgtus iespaidus. Piemēram, Vasenieku purvā tu skaidri apjaut, ka zem kājām nekā nav, bet tu staigā… Vienreizēji,” atzīst Kārlis Buškevics, kas piedalījies abos “Instatrip”.

Vēl Tūrisma departamenta uzaicināto “Instagram” entuziastu vidū bija Mairita Vimba (@Mairitas), Aleksandrs Muižnieks (@Aleksmfoto), Arturs Brīdaks (@artursbridaks; @artcervus ), Edgars Gaidels (@Be.Quiet.And.Shoot) un Viktorija Gubareviča @vikuhasky.

Atgriežoties Rīgā, brauciena dalībnieki aizpildīja anketu, kur tika vaicāts pēc “Instatrip” novērtējuma. Viedoklis par “kopējo pasākuma norisi” bija nepārprotams – “ļoti labi”. Tikpat saliedēts daudzbalsīgs ansamblis izskanēja uz jautājumu, vai vēlētos piedalīties nākamajā braucienā – “Jā!”

Ieteikumu vidū, kurp nākamajā reizē “Instagram” aktīvisti gribētu doties, minēta Kolka, Cēsis, Latgale, kalni, meži, bākas, Rīgas koka nami u. c.

Tūrisma departamenta speciālistes uzsver, ka fotoceļojumu  mērķis ir veicināt kvalitatīva satura radīšanu un izplatīšanu sociālajos medijos, lai popularizētu Latviju un mudinātu apmeklēt arī mazāk zināmas, taču saistošas vietas.

Par savu līdzšinējo pieredzi “Instatrip” organizēšanā Līna Ivanova un Lelde Beņķe sagatavojušas rakstu portālam thinkdigital.travel, kur tas tiks publicēts nākamajā mēnesī. Portāla izveidotājs un uzturētājs SE1 Media, kas rīko gadskārtējās digitālā mārketinga konferences un nodibinājis “Digital Tourism Think Tank”, par iesūtīto rakstu izteicies ļoti atzinīgi.

Informāciju sagatavojusi:
Inta Briede, vecākā eksperte
Tūrisma produktu attīstības nodaļa
Tūrisma departaments
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Tālrunis: +371 67039445
E-pasts: inta.briede@liaa.gov.lv