Baltieši plāno aktīvāk strādāt Vācijā un tālajos tirgos

Divas semināru sērijas, vērienīgāka piedalīšanās izstādē – kopīgo ieceru maisam ir gals vaļā.

Baltijas apvienotās tūrisma komitejas divu dienu sanāksmē 5. un. 6. aprīlī Igaunijas pilsētā Pērnavā tūrisma nozares vadītāji un speciālisti no visām trim valstīm pārrunāja šā gada ieceres, lai sekmīgi turpinātu kopīgās mārketinga aktivitātes.

Ideja, kura guva visu pušu atbalstu un tika jo ieinteresēti pārrunāta, bija rosinājums gadskārtējo nozares sarīkojumu “Baltic Connecting” šoruden rīkot tieši tālajiem tirgiem. T.i., aicināt uz darbsemināru un kontaktbiržu tūrisma speciālistus no Japānas, Ķīnas, ASV un Korejas.

Sarīkojuma mērķis gadu gaitā palicis nemainīgs – popularizēt Baltijas valstu tūrismu un veicināt lietišķus sakarus starp baltiešiem un tūrisma profesionāļiem no citām valstīm.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava stāsta: “Mūsu sanāksme Pērnavā iezīmējās ar ļoti radošu un konstruktīvu garu. Izstrādājām pamatu, uz kura varēsim idejas attīstīt tālāk.”

Igaunijas, Lietuvas un Igaunijas tūrisma nozares vadītāji pārrunāja arī konkrētas šā gada ieceres. Baltieši vienojās par kopīgu darbsemināru sēriju jeb “Roadshow” Vācijas pilsētās – Berlīnē, Hamburgā un Minhenē. Kopīgu tūrisma prezentāciju Baltijas valstis rīkos ASV pilsētā Ņujorkā un iepazīšanās vizītes plānotas amerikāņu tūrisma operatoriem un žurnālistiem.

Īpaši mērķtiecīgi mārketinga aktivitātes jau vairākus gadus tiek veiktas Japānā, kur LIAA Tūrisma departamenta uzdevumā strādā mārketinga partneris – firma “Foresight Marketing”. Šovasar plānota kopīga baltiešu darbsemināru virkne Japānas pilsētās – Tokijā, Osakā un Fukuokā. Vērienīgāk nekā līdz šim Baltijas valstis paredzējušas piedalīties arī starptautiskajā tūrisma izstādē “JATA Tourism EXPO Japan 2016” Tokijā.

Ņemot vērā, cik pozitīvu lomu Baltijas tūrisma popularizēšanā spēlē LIAA Tūrisma departamenta mārketinga partneris Japānā, dienaskārtībā nonācis jautājums par triju valstu kopīgu mārketinga partneri Ķīnā.  

Sanāksmes dalībnieki veltīja uzmanību arī kopīgi izdotajiem informatīvajiem materiāliem, kuri tiek izmantoti dažādās mārketinga aktivitātēs. Nolemts, ka līdz vasaras sākumam jātiek pilnīgā skaidrībā par izdevumu klāstu dažādās valodās, lai nākamajā gadā publikāciju portfelis būtu atjaunināts un bagātināts.    Kā regulārajās Baltijas apvienotās tūrisma komitejas tikšanās reizēs ierasts, kolēģi apmainījās ar nozares statistiku un pārrunāja savus reklāmas kampaņu plānus. LIAA Tūrisma departamenta vecākā  eksperte Egita Kļaviņa ar gandarījumu varēja pavēstīt igauņu un lietuviešu kolēģiem, ka ārvalstu tūristu skaits no viņu valstīm, rietumvalstīm un Skandināvijas pērn veiksmīgi kompensējis Krievijas tūristu skaita samazināšanos par apmēram trešdaļu.

Nākamā Baltijas apvienotās tūrisma komitejas sanāksme paredzēta augustā Lietuvā.

Sagatavojusi Inta Briede, LIAA Tūrisma departamenta vecākā eksperte, tālr. 67358152; inta.briede@latvia.travel