Latvijas dizaina dienas Nagoju (Japāna)

No 2013. gada 29. maija līdz 2. jūnijam augstākās klases automašīnu "Lexus" izstāžu zālē "Lexus Hoshigaoka Showroom" Japānas pilsētā Nagoju norisinājās Latvijas dizaina dienas (Latvia Design Days). Pasākumu organizēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Japāna un "Lexus Hoshigaoka" izstāžu zāli Nagoju.

Pasākama ietvaros klientiem no Japānas bija iespēja iepazīt Latvijas dizaina preces. Izstādē tika pārstāvēti sekojoši zīmoli: Munio Candela, Studio Natural, Hugu, Ars Tela, 3 Wind Knots, Maffam Freeform, Stenders, Emils Gustavs Chocolate.

Apmeklē Latvijas dizaina dienu pasākumus tika aicināti profesionālie iepircēji no universālveikaliem un dizaina veikaliem, lai tiktos ar Latvijas uzņēmumu pārstāvjiem un pārrunātu iespējamo sadarbību.

Latvijas dizaina dienu ietvaros, 1. jūnijā notika svinīgs pasākums un pieņemšana, kuru atklāja Latvijas vēstnieks Japānā Pēteris Vaivars. Pieņemšanu apmeklēja "Toyota Motor Corporation" un "Lexus Hoshigaoka" izstāžu zāles vadības pārstāvji, vietējo masu mediju pārstāvji un "Lexus Hoshigaoka" izstāžu zāles VIP klienti. Pieņemšanas laikā viesiem bija iespēja degustēt Latvijā ražotos pārtikas produktus – Lāču rupjmaizi, Latvijas Piena ražotos sierus "Trikāta", kaviāru "Mottra", šokolādi "Emils Gustavs" un Rīgas Balzama produkciju, kas izpelnījās ļoti labas atsauksmes par visiem produktiem. 

Pasākuma laikā notika arī sarunu šovs, kurā Latvijas vēstnieks Pēteris Vaivars klātesošos iepazīstināja ar Latvijas kultūras un ekonomikas aktualitātēm, kā arī aicināja apmeklēt Latviju. Latvijas dizaina dienu laikā tika demonstrētas filmas par Dziesmu un deju svētkiem, kā arī tika prezentēta Rīga kā Eiropas kultūras galvaspilsēta 2014. gadā. 

Sadarbība ar pasaules slavenu zīmolu kā "Lexus" ir nepārprotami ļoti liels ieguvums Latvijas dizaina uzņēmumiem Japānā. Šāds pasākuma formāts, kur vienkopus tiek prezentēta gan Latvija kā valsts un tūrisma galamērķis, gan arī kāda no eksporta preču nozarēm, ir lieliska iespēja veicināt Latvijas vārda atpazīstamību Japānā, par kuru japāņu auditorijai joprojām ir ļoti maz kas zināms.