"Mara" koka brilles izcīna galveno balvu jauno uzņēmēju TV sacensībās "Firmas noslēpums"

28. februāra vakarā televīzijas kanāla "LTV1" ēterā noslēdzās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkoto jauno uzņēmēju TV sacensību "Firmas noslēpums" otrā sezona. Tajā, saskaitot žūrijas un skatītāju telefonbalsojumu rezultātus, uzvarēja un galveno balvu – 10 tūkstošus latu biznesa uzsākšanai ieguva rīdzinieka Antona Stepanova ideja koka brilles "Mara".

Kā tūlīt pēc spēles beigām apstiprināja uzvarētājs, iegūtā balva tiks izmantota ražošanas iekārtu iegādei, lai varētu pilnveidot produkta kvalitāti un palielināt ražošanas jaudu. Par lielāko ieguvumu Antons uzskata raidījuma laikā iegūto pārliecību, ka uzņēmējdarbībā vispirms jāsāk ar sevis pilnveidošanu, jo bez pašas idejas vēl ir nepieciešama uzņēmība, drosme, diplomātijas spēja un prasme dibināt kontaktus.

Spēles finālā žūrijas četriem šīs sezonas labāko biznesa projektu autoriem bija vēlreiz trīs minūšu laikā jāpārliecina žūrija un skatītāji, ka tieši viņu ideja ir pelnījusi saņemt pirmo investīciju biznesa uzsākšanai – SEB bankas nodrošināto galveno balvu – 10000 latus starta kapitālam.

Finālā par galveno balvu kopā ar Antonu Stepanovu cīnījās arī:

  • Kristiāns Līcis (21, Cēsis) ar inovatīvo velosipēdu drošības sistēmu "VeloSargs",
  • Oskars Putniņš (25, Rīga) ar ambiciozo bezmaksas planšetdatoru – jauna tipa mārketinga rīku projektu "Mablet",
  • Guntis Čoders (27, Allaži) ar lojalitātes platformu "Walmoo".

Sacensību finālā tika pasniegtas arī atbalstītāju īpašās balvas:

  • SEB bankas Facebook sekotāju īpašo simpātiju balvu – planšetdatoru – saņēma Antons Stepanovs un koka brilles "Mara";
  • Biznesa portāla db.lv lasītāju speciālo balvu – laikraksta "Dienas Bizness" gada abonementu un iespēju gada garumā regulāri stāstīt lasītājiem par sava projekta virzību saņēma visā Latvijā populārā Inese Ziņģīte un viņas rāpošanas trenažieris;
  • Rīgas Tehniskās universitātes maģistra studiju programmas "Inovācijas un uzņēmējdarbība" speciālo balvu – iespēju pēc izvēles apgūt vienu maģistra studiju programmas kursu – pasniedza finālistam Kristiānam Līcim ("VeloSargs") un  sacensību dalībniekam Armandam Lazdiņam (viena taustiņa četrvirziena gaismas slēdzis).

Kopumā otrajā sezonā Firmas noslēpumam tika pieteiktas gandrīz 60 dažādas biznesa idejas, sākot ar galda spēlēm un jauna muzeja izveidi, un beidzot ar informācijas tehnoloģiju risinājumiem, ēdināšanas pakalpojumiem un dažādiem plaša patēriņa produktiem. Pirmo atlasi izturēja 31 jaunā biznesa ideja, bet tālākai attīstīšanai raidījuma žūrija izvirzīja astoņas labākās biznesa ieceres. Atšķirībā no pirmās sezonas, kad vairums ideju iesniedzēju bija rīdzinieki, šogad puse ideju tika saņemta no Latvijas reģioniem.

Astoņu raidījumu ciklā TV spēle "Firmas noslēpums" atspoguļoja biznesa uzsākšanas procesu no pirmās idejas līdz biznesa plānam. Spēles dalībniekiem bija iespēja visā tās laikā izmantot LIAA, kā arī spēles atbalstītāju – SEB bankas un Rīgas Tehniskās universitātes mentoru konsultācijas. Katrā nākamajā raidījumā dalībnieki prezentēja savu izpratni par tādiem biznesa veidošanas un attīstības jautājumiem kā potenciālais tirgus, uzņēmuma darbības modelis, finanšu plānošana, mārketings un pārdošana, pārliecinot žūriju par to, ka viņi izprot, kā realizēt savu ieceri, un to, kas jādara, lai sākotnējo ideju pārvērstu pelnošā biznesā.

Firmas noslēpuma otrās sezonas žūrijā strādāja cilvēki, kas apvieno teorētisku un praktisku pieredzi uzņēmējdarbībā:

  • LIAA Investīciju projektu departamenta "POLARIS" projekta vadītājs Jānis Volberts,
  • SEB bankas Lielo uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Kārlis Danēvičs,
  • Rīgas Tehniskās universitātes docents, vairāku uzņēmumu dibinātājs un īpašnieks Jānis Caune,
  • AS "Cēsu Alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere,
  • draugiemgroup.com attīstības vadītājs Mārtiņš Labāns,
  • SIA "Miit" valdes priekšsēdētājs Andris Vaitekūns.

LIAA projektu "Firmas noslēpums" īsteno darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" aktivitātes "Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai" ietvaros, nodrošinot Eiropas Savienības fondu projekta "Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programma" īstenošanu.

 
Vineta Vilistere-Lāce
, LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

Papildus informācija
Ilze Salna, Firmas noslēpuma komunikāciju koordinatore
Producentu apvienība "HansaMedia"
+371 29404124, ilze.salna@hansamedia.lv
www.firmasnoslepums.lv
www.twitter.com/fnoslepums
www.facebook.com/firmasnoslepums