Tūrisma informatīvā diena pulcē rekordlielu dalībnieku skaitu

22. maijā VEF Kultūras pilī notika ikgadējā Tūrisma informatīvā diena, kas pulcēja rekordlielu dalībnieku skaitu - 160 tūrisma nozares pārstāvju no visas Latvijas.

Interesentiem, kam nebija iespējams pievienoties klātienē, piedāvājam iepazīties ar prezentācijām vai to kopsavilkumiem te: https://ej.uz/27iz.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols savā atklāšanas runā aicināja domāt par Latvijas kā tūrisma galamērķa ilgtspējību, meklējot veidus, kā mazināt sezonalitātes ietekmi un nodrošinot vienmērīgu tūrisma plūsmu Latvijas reģionos.

Savukārt LIAA Tūrisma departamenta Tūrisma mārketinga nodaļas vadītāja Zane Eniņa iepazīstināja ar jauno Latvijas tūrisma mārketinga stratēģiju 2018. - 2023. gadam. Stratēģijā ietverta Latvijas tūrisma situācijas analīze un piedāvājums, noteikti mērķa tirgi un plānoto aktivitāšu kopums tajos, auditorijas, komunikācijas vēstījums un citi būtiski jautājumi.

Tikmēr LIAA Tūrisma departamenta Tūrisma mārketinga nodaļas vecākais eksperts Mārtiņš Eņģelis iepazīstināja klātesošos ar Latvijas simtgadei veltīto kampaņu, kas sāksies šī gada jūnijā un aicinās vietējos iedzīvotājus aktīvāk apceļot pašiem savu valsti. Sekojiet līdzi ziņām! Katram Latvijas iedzīvotājam un apceļotājam būs iespējams iesaistīties kampaņas norisē.

LIAA Tūrisma departamenta Tūrisma mārketinga nodaļas vecākā eksperte Lelde Beņķe informēja par veidiem, kā tūrisma mārketinga nolūkos sadarboties ar ietekmētājiem. Piemēram, aicinot blogerus klātienē iepazīt produktu vai pakalpojumu, vai iesaistot ietekmētājus produktu attīstībā, jo viņi ir savas jomas speciālisti, kas lieliski zina, ko nozīmē labs produkts un kvalitatīvs serviss. Ietekmētāji var būt lielisks palīgs tādās situācijās, kad gribat nodot konkrētu vēstījumu saviem potenciālajiem klientiem.

Kultūras ministrijas pārstāve Inita Kabanova sniedza ieskatu topošajās tūrisma iespējās Latvijas kultūras mantojuma attīstības ceļos. Desmit sadarbības projektu ietvaros šobrīd tiek attīstīti vai restaurēti 58 objekti, to skaitā Siguldas Jaunā pils, Ērģemes pilsdrupas, dabas taka Engurē, adatu fabrikas ēka Kuldīgā, kas kļūs par radošo centru, un bijusī sanatorija “Ogre”, kas pārtaps par Zilo kalnu informācijas centru.

Sertificēto datu aizsardzības speciālistu asociācijas valdes priekšsēdētāja Agnese Boboviča pastāstīja, kā Vispārīgā datu aizsardzības regula ietekmēs tūrisma nozares darbu. Piemēram, viesnīcu vadībai Agnese norādīja, ka no klienta nebūtu jāņem pases kopija, bet gan jāievada nepieciešamā informācija anketā, ko pēc klienta aizbraukšanas var iznīcināt. Galvenais, ko Agnese aicināja iegaumēt, ir vienmēr izvērtēt, kuri dati patiešām ir nepieciešami un kā pamatot šo datu iegūšanu.

Mārketinga un reklāmas aģentūras “Sterling Agency” īpašnieks Brūss Fīldings no Apvienotās Karalistes dalījās zināšanās par to, kā piesaistīt britu “baby boomer” paaudzes ceļotāju uzmanību. Šīs paaudzes pārstāvji ir dzimuši 1946. – 1964.gadā, kas nebūt nenozīmē, ka viņi neizmanto tehnoloģijas un digitālos risinājumus. Dati liecina, ka šīs paaudzes pārstāvji internetu lieto vairāk nekā 15 stundas nedēļā, bet 84% rezervē ceļojumus tiešsaistē. Līdz ar to ir iespējams izmantot sociālos tīklus, lai piesaistītu šīs auditorijas uzmanību.

Mārketinga komunikāciju aģentūras “Let’s talk ageing” direktors Greiems Makkenzijs uzsvēra, ka nevajadzētu uztvert visus vecāka gada gājuma ceļotājus par vienu, “senioru” paaudzi, jo katrai vecuma grupai ir savas atšķirības. Piemēram, mediju kanālu izmantošanā “empty nesters” grupa vecumā no 50 līdz 64 gadiem aktīvi izmanto internetu un sociālos tīklus, turpretim “vintage” grupas auditoriju vecumā virs 75 gadiem drīzāk var sasniegt, izmantojot pastā izsūtāmas brošūras un avīžu pielikumus.

Aviokompānijas "airBaltic" reģionālā pārdošanas vadītāja Agita Kurzeme-Vītola atgādināja par servisiem, kas ir īpaši aktuāli vecāka gada gājuma cilvēkiem, kā arī uzsvēra, ka viņus ir būtiski informēt par “codeshare” partnerattiecībām. Piemēram, Apvienotās Karalistes gadījumā “airBaltic” ir noslēgusi līgumu ar “British Airways”, kas ir britiem pazīstams un uzticams zīmols.