Atskats uz pirmā četurkšņa eksporta semināriem

Eksporta semināri 2014. gada pirmajā ceturksnī

Semināra "Mini Seedcamp Riga", ko LIAA organizēja sadarbībā ar 'TechHub Riga" un "TechChill Baltics", mērķis bija attīstīt līdz 10 „start-up’’ uzņēmumiem. Tā laikā norisinājās meistarklases ar pieredzējušiem „Seedcamp” mentoriem, starptautiskiem uzņēmējiem un investoriem. Svarīga pasākuma daļa bija „start-up’’ prezentācijas, kuras vērtēja žūrija un sniedza tūlītēju atgriezenisko saiti.

LIAA sadarbībā ar "TechHub Riga" un Eiropas Biznesa atbalsta tīklu organizēja eksporta stratēģijas meistarklases "Leancamp" maziem un vidējiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) uzņēmumiem. Meistarklašu mērķis bija iepazīstināt mazos un vidējos IKT nozares uzņēmumus ar „Lean” pieeju un citām, ar IKT uzņēmuma attīstīšanu un uzņēmējdarbību saistītām, tēmām. Meistarklases vadītājs Robs Fitzpatriks regulāri uzstājas Eiropas nozīmīgākajos un aizraujošākajos ar IKT nozari un iesācējuzņēmējdarbību saistītajos pasākumos. Viņš ir arī "Leancamp" meistarklases dibinātājs un eksperts tādās jomās kā IKT un iesācējuzņēmējdarbība, IKT uzņēmumu un iesācējuzņēmumu stratēģija, biznesa modeļi, sociālā uzņēmējdarbība un programmēšana.

Ar mērķi diskutēt par to, kā strādā un ko prasa Amerikas Savienoto Valstu tirgus, LIAA kopā ar ASV Tirdzniecības un rūpniecības kameru (AmCham) organizēja semināru – diskusiju "Vai ASV ir katra uzņēmēja sapnis un iespēju zeme?".

Pirms Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas vizītes uz ASV LIAA sadarbībā ar Ārlietu ministriju organizēja semināru "Latvijas – ASV sadarbības iespējas", lai diskutētu par jautājumiem, kas svarīgi Latvijas uzņēmumiem, kas plāno uzsākt vai jau īsteno uzņēmējdarbību ASV.

Lai palīdzētu Latvijas uzņēmējiem celt kompetenci un gūt priekšstatu par būvniecības nozari Norvēģijā, LIAA sadarbībā ar Norvēģijas - Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru organizēja semināru "Būvniecības iespējas un prasības Norvēģijā". Seminārā eksperti sniedza noderīgu informāciju par lielākajiem Norvēģijas būvindustrijas pārstāvjiem, būvniecības attīstības tempiem Norvēģijā un to prognozēm, raksturīgākajām būvniecības tirgus iezīmēm un tendencēm. Semināra apmeklētāji guva priekšstatu par Norvēģijas pasūtītāja vēlmēm, sadarbību ietekmējošiem faktoriem, būvniecības uzņēmuma reģistrāciju Norvēģijā, apakšuzņēmēju un ģenerāluzņēmēju atbildības līmeņiem, būtiskākajām atšķirībām un citiem jautājumiem par būvniecības nozari.

Semināra "Intelektuālā īpašuma mantisko tiesību kolektīvais pārvaldījums" mērķis bija iepazīstināt Latvijas izpildītājus, autorus, producentus un citus mūzikas industrijas pārstāvjus ar intelektuālā īpašuma kolektīvā pārvaldījuma organizāciju darbību un intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzības aspektiem un informēt par iespējām aizsargāt savu intelektuālo īpašumu.

Semināra "Franšīze eksporta izaugsmei" apmeklētāji tika iepazīstināti ar franšīzi – jaunu eksporta tirgu apguves metodi, ko uzņēmumi visā pasaulē arvien biežāk izmanto, lai palielinātu tirdzniecības vietu skaitu, apgrozījumu, ienākumus un lai veicinātu arī zīmola atpazīstamību. Semināra laikā uzņēmumu SIA "Primekss" un SIA "Stenders” pārstāves izklāstīja savu uzņēmumu veiksmīgo pieredzi, izmantojot franšīzes modeli, lai iekarotu jaunus tirgus. Semināra laikā akcentēts kontroles mehānisms un tā loma franšīzes modelī, apmeklētājus iepazīstinos ar Latvijas uzņēmumu – franšīzes devēju – izvēlētajām pieejamām kontroles nodrošināšanai.

Seminārā "Tendences elektroniskās komercijas attīstībā ārvalstu tirgos", kas organizēts Eiropas Biznesa atbalsta tīkla projekta ietvaros sadarbībā ar SIA "Creative Media Service', tika diskutēts par galvenajiem faktoriem, kas ietekmē lietotāja lēmumu veikt pirkumu internetā. Semināra lektori stāstīja par interneta veikala izveidi, mārketinga stratēģiju interneta vidē savā mājas lapā, komunikāciju ar saviem klientiem, transakcijas e-pastiem, atgriezenisko saiti ar klientu un sociālo mediju nozīmi uzņēmējdarbībā. Semināra laikā dalībniekiem tika sniegta skaitliska informācija par to, cik procenti no visiem virtuālajiem apmeklētājiem veic pirkumus un cik procenti pamet grozu pusceļā. Tāpat izklāstīti patērētājiem būtiskie faktori, kas ietekmē viņu izvēli, pieņemot pozitīvu lēmumu par konkrētu produktu iegādi, tādējādi rosinot uzņēmējus ņemt vērā šos aspektus, attīstot uzņēmējdarbību elektroniskajā vidē.

Gada pirmajos trīs mēnešos Ekonomikas ministrija sadarbībā ar LIAA, novada domēm (Liepājas domi – Liepājā, Saldus novada domi – Saldū), Latvijas Garantiju aģentūru, Latvijas Attīstības finanšu institūciju ALTUM un Kurzemes plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centru organizējušas forumus "Atbalsts uzņēmējiem", lai esošajiem un topošajiem uzņēmējiem sniegtu informāciju par aktuālajiem atbalsta instrumentiem, atbalsta programmām un ES fondu finansējumu uzņēmējdarbībai 2014. - 2020. gadā. Ar eksporta uzsākšanas un attīstīšanas teorijas niansēm un praktiskiem piemēriem uzņēmēji iepazīstināti Eksporta darbnīcās, kas notikušas Gulbenē un Liepājā.