Apbalvoti gada labākie skolēni un skolotāji ekonomikā

Titula "Gada labākais ekonomikā 2014' ieguvējus kopā ar "JA-YE Latvija" valdes priekšsēdētāju Jāni Krievānu svinīgi sveica Latvijas Valsts prezidents Andris Bērziņš, savā uzrunā uzsverot praktiskās biznesa izglītības nozīmi un aicinot to apvienot ar specializācijas apguvi. "Ir labi apgūt uzņēmējdarbību, iegūt praktisko pieredzi, taču veiksmīgākie bijuši tie, kuriem ir arī pamatprofesija. Un uzņēmējdarbība ir veiksmīgs izejas punkts jūsu pamatprofesijai," atzīmēja Latvijas Valsts prezidents.

Konkursa "Gada labākais ekonomikā" mērķis ir veicināt sabiedrības ieinteresētību par jauniešu un skolotāju uzņēmību darboties ekonomikas un uzņēmējdarbības jomās, sekmējot skolā gūto zināšanu izmantošanu dzīvē. Konkursa ietvaros "JA-YE Latvija" veicina sociāli atbildīgas sabiedrības un uzņēmēju veidošanos, kuri palīdz jauniešiem attīstīt uzņēmējspējas. Konkurss notiek jau 18. gadu un tā ietvaros labākos skolēnus un skolotājus nominācijām ik gadu izvirza skolu pārstāvji.

Nozīmīgajā dienā labākajiem programmu skolēniem un skolotājiem "JA-YE Latvija" bija sarūpējusi arī Iedvesmas konferenci – mārketinga semināru, kurā uzņēmēji un mārketinga eksperti dalījās savā pieredzē un uzņēmējdarbības veiksmes stāstos.

LIAA direktors Andris Ozols uzrunā pateicās par veiksmīgo sadarbību un mērķtiecīgo stereotipa laušanu, ka latviešiem nav uzņēmēja talanta.

Skolēnus un skolotājus uzrunāja šī gada Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Valsts mēroga fināla uzvarētāji SMU "Koka tauriņi", par radošām mārketinga iespējām internetā un pareizo attieksmi biznesā stāstīja "Draugiem.lv" runasvīrs Jānis Palkavnieks, bet ar pārliecinātas pārdevēju komandas priekšrocībām pieredzē dalījās SIA "MoreSales Latvia" direktore Dace Briede-Zālīte. Personīgajā pieredzē - kā bez sākuma kapitāla izveidot santehnikas ražotni - dalījās "JAYE Latvija" programmu absolvente un uzņēmuma "CasaDiVanna" dibinātāja Anata Balode, bet TV šova "Firmas noslēpums" uzvarētājs mūziķis un uzņēmējs Māris Plūme sniedza padomus, kā pašiem izglītoties interesējošā nozarē un kā no mūziķa kļūt par uzņēmuma vadītāju. Savā pieredzē dalījās arī leģendāro velosipēdu ražotnes SIA "Ērenpreiss Original” dibinātājs un vadītājs Toms Ērenpreiss. Ar ilgtermiņa ietekmes pētījuma rezultātiem par SMU programmas pozitīvo ietekmi uz absolventu karjeru un uzņēmējdarbības attīstību Latvijā, iepazīstināja "JA-YE Latvija" mārketinga vadītāja Sintija Lase.

"JA-YE Latvija" Iedvesmas konference – mārketinga seminārs tika īstenots LIAA projekta "Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programma" ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un Eiropas Savienība.