Latvijas uzņēmēju dalība nacionālajos stendos

 

Latvijas uzņēmēji piedalās izstādē "CEE Countries’ Characteristic Exhibition"
No šā gada 8. līdz 11. jūnijam Ķīnas Starptautiskā patēriņa preču gadatirgus (China International Consumer Goods Fair) ietvaros, kas ir viens no nozīmīgākajiem gadatirgiem Ķīnā, notika izstāde "CEE Countries’ Characteristic Exhibition".
Stendā piedalījās trīs uzņēmumi no Latvijas:
  • SIA "Cido Grupa" (ražo ūdeni, sulu, citus bezalkoholiskos dzērienus un alu;
  • SIA "Linearis" (sniedz tulkošanas un konsultāciju pakalpojumus);
  • SIA "Sino Business Links Latvia" (pārstāv desmit dažādus Latvijas pārtikas ražotājus).

Stendā piedalījās arī Honkongā reģistrētais uzņēmums "Scapa Scandia", kas Ķīnā izplata SIA "Rāmkalni" produkciju.

Piedaloties izstādē, uzņēmējiem bija lieliska iespēja nodibināt pirmos kontaktus ar iepircējiem no Ningbo, Šanhajas, Guandžo un citām pilsētām. Uzņēmumi atzīst, ka kopējais iegūto kontaktu skaits ir nedaudz vairāk nekā 400, no kuriem vairāk nekā 40 ir ar reālām sadarbības pazīmēm. Stenda dalībnieki atzina, ka vēlētos piedalīties izstādē arī turpmāk.

Šāda izstāde Ningbo notika pirmo reizi, un tās laikā gūts apliecinājums, ka ir liels potenciāls pārtikas produktu realizācijai Ķīnas tirgū, kur Austrumeiropā ražotiem produktiem ir laba reputācija.

 

Inženieruzņēmumi meklē sadarbības partnerus starptautiskajā izstādē "Hannover Messe 2014"
No 7. līdz 11. aprīlim Hannoverē, Vācijā notika starptautiskā izstāde "Hannover Messe 2014", kurā LIAA organizēja Latvijas nacionālo stendu.

Izstādi atklāja Vācijas kanclere Angela Merkele un Nīderlandes (šā gada nacionālās partnervalsts) Ministru prezidents Marks Rute. Izstādē ik gadu ir redzams viss jaunais, kas pasaules tirgū parādījies mašīnbūvē un metālapstrādē, rūpniecisko iekārtu ražošanā, enerģētikā, elektronikā, elektrotehnikā, automatizācijā, jaunu materiālu izstrādāšanā, pielietojamajos zinātniskajos pētījumos, kā arī citās nozarēs.

Latvijas uzņēmumi šajā izstādē piedalās jau kopš 1997. gada, jo uzskata, ka Vācija ir perspektīvs un maksātspējīgs tirgus, kurā Latvijas piegādātāji joprojām var būt konkurētspējīgi ar savu pakalpojumu cenām un izstrādājumu kvalitāti.

Pēdējā laikā novērota tendence, ka starptautiskā mērogā arvien aktīvāk tiek meklēti tieši inženieru pakalpojumi. Iegūto kontaktu skaits izstādē apliecina, ka interese par Latvijas piedāvājumiem neatslābst.

Izstādi "Hannover Messe 2014" un Latvijas nacionālo stendu apmeklēja Latvijas uzņēmēji, kuri ar Metālapstrādes klastera atbalstu bija ieradušies apmeklēt izstādi un tikties ar saviem esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī apgūt jaunas tehnoloģijas.

Dalība šādā plašā, pasaules mēroga starptautiskajā izstādē ir izaicinājums ikvienam izstādes dalībniekam jaunu sadarbības partneru meklēšanā. Vienlaikus tā ļauj satikt esošos sadarbības partnerus un sniedz iespēju iepazīt jaunas tehnoloģijas un materiālus savas konkurētspējas celšanai.

 

Latvijas filmu profesionāļi piedalās izstādē "Marche du Film"
No šā gada 14. līdz 25. maijam Kannās (Francijā) notika viens no svarīgākajiem filmu nozares pasākumiem – filmu tirgus "The Marché du Film", kas ir vadošā tikšanās vieta 20 000 kino profesionāļu.

Latvijas filmu industrijas profesionāļi – filmu studijas un producenti šajā izstādē piedalās jau gandrīz desmit gadus, bet Latvijas nacionālais stends ar vienotu vizuālo identitāti un spēcīgu stenda koncepciju tika prezentēts pirmo reizi. LIAA, sadarbojoties ar Latvijas Kinoproducentu asociāciju, izveidoja paviljonam īpašu dizainu ar moto: "Mājas ir tur, kur atrodas sirds". Paviljona iekšpuse atgādināja stilizētu dzīvojamo istabu, kurā gleznu vietā aplūkojamas daudzveidīgas Latvijas ainavas.

Dizaina mērķis bija stāstīt par Latviju kā nelielu, mājīgu un kino biznesam draudzīgu vietu.

Latvijas klātbūtni Kannās šogad raksturo plaša starptautiska publicitātes kampaņa. Starptautiskie mediji pievērsuši uzmanību trīs būtiskākajām ziņām:

Eiropas kinoakadēmijas balvas pasniegšanai Rīgā (šā gada decembrī), ārvalstu filmu līdzfinansēšanas iespējām un Nacionālā Kino Centra vadības maiņai.

Latvijas paviljonā varēja iepazīties arī ar jaunākajām filmām: trīs spēlfilmām: Jura Kursieša "Modris", Aika Karapetjana "M.O.Ž." un Andra Gaujas "Izlaiduma gads", vairākām dokumentālām filmām, tai skaitā Latvijas skatītājiem jau pazīstamo Viestura Kairiša 'Pelikāns tuksnesī", Dāvja Sīmaņa "Escaping Riga", Ginta Grūbes "Vairāk nekā dzīve", Lailas Pakalniņas "Viesnīca un bumba", Kristas Burānes "Māra" un citām, kā arī dažādām animācijas īsfilmām.

 

Latvijas uzņēmumi piedalās Zviedrijas vadošajā būvniecības izstādē

Zviedrijas vadošā būvniecības izstāde "Nordbygg" šogad tika organizēta trīs izstāžu hallēs, un tā tiek uzskatīta arī par lielāko jomas izstādi Skandināvijā.

Latvijas nacionālā stenda dalībnieku vidū bija gan uzņēmumi, kas šajā izstādē savus produktus prezentēja pirmo reizi, gan uzņēmumi, kas izstādē piedalās jau atkārtoti.

Pirms izstādes stenda dalībnieki sagatavoja videoprezentācijas par uzņēmumu un tā produktiem, kas izstādes apmeklētājiem tika rādītas nacionālajā stendā uzstādītajos monitoros.

Izstādes laikā gūts apliecinājums, ka labākos rezultātus izstādē gūst uzņēmumi, kas izstādēs konkrētajā valstī piedalās pastāvīgi vairākas reizes. Pozitīvi vērtējams fakts, ka Latvijā radītie produkti ar to cenu un kvalitāti ir spējīgi konkurēt Zviedrijas būvniecības tirgū.

Izstādes laikā uzņēmēji ieguvuši 32 biznesa kontaktus, kas ietver nākamo darījumu pazīmes vai vienošanos par turpmāku sadarbību. Jauni biznesa kontakti iegūti arī kontaktbiržā, kas izstādes laikā organizēta tirdzniecības misijas ietvaros.

 

Inženiernozaru uzņēmumi nacionālajā stendā izstādē "Subcon 2014"

Latvijas inženiernozaru uzņēmumi no šā gada 3. līdz 5. jūnijam piedalījās nacionālajā stendā starptautiskajā izstādē "Subcon', kas notika Birmingemas izstāžu centrā NEC. Tā ir populārākā Lielbritānijas industriālās piegādes un kooperācijas (sub contracting) izstāde, kas tiek rīkota jau vairāk nekā 30 gadus.

Izstādē pārstāvētas dažādas nozares - metālapstrāde, autobūves komponentu ražošana, elektronikas komponenti un montāža, hidraulika, iekārtu un tehnoloģisko rīku ražošana, plastmasas un tehniskās gumijas izstrādājumi, procesu kontrole un automatizācija, kā arī citas nozares. Lielbritānijas inženiernozaru piegāžu un kooperācijas (sub-contracting) sektora gada apjoms ir apmēram 40 miljardi Lielbritānijas mārciņu.

Latvijas uzņēmumi šajā izstādē piedalās jau kopš 2006. gada, jo Apvienoto Karalisti uzskata par perspektīvu un maksātspējīgu tirgu. Izstādē iegūto kontaktu skaits liecina, ka joprojām ir pastāvīga interese par Latvijas inženiernozaru uzņēmumu piedāvājumu.

 

Pārtikas nozares ražotāji novērtē Azerbaidžānas un Kaukāza reģiona potenciālu izstādes "World Food Azerbaijan 2014" laikā

Latvijas pārtikas un dzērienu ražotāji no šā gada 22. līdz 24. maijam piedalījās nacionālajā stendā starptautiskajā izstādē "WorldFood Azerbaijan" Baku, Azerbaidžānā.

Divdesmit gadu laikā izstāde "WorldFood Azerbaijan" ir kļuvusi par nozīmīgu notikumu Azerbaidžānā pārtikas un dzērienu nozarē, jo 4000 kvadrātmetru lielā platībā zem viena jumta tiek organizētas četras ekspozīcijas: "WorldFood", "WorldFoodTech", "WorldDrink" un "HalalFood". Izstāde sniedz iespēju uzņēmējiem parādīt savu produkciju ne tikai Azerbaidžānas, bet arī citām Kaukāza reģiona valstīm.

22. maijā Latvijas stendu apmeklēja zemkopības ministrs Jānis Dūklavs un Latvijas vēstnieks Azerbaidžānā Hardijs Baumanis, kuri stendā tikās ar uzņēmumiem, pārrunāja to iespējas Azerbaidžānas tirgū, kā arī iepazinās ar uzņēmēju vēlmēm un vajadzībām.

Latvijas nacionālajā stendā pārtikas pārstrādes uzņēmumi prezentēja savu produkciju:
  • SIA "Latvijas Piens" – siera produktus;
  • SIA "Bauskas alus" – alu un bezalkoholiskos dzērienus;
  • SIA "Medījumu iepirkumi" – gaļas produktus;
  • SIA "Piejūra" – konservētas zivis;
  • SIA "Salas Zivis" – saldētas ogas un zivis.

Latvijas stendu oficiālās apskates ietvaros apmeklēja arī Azerbaidžānas prezidents Ilhams Alijevs un Azerbaidžānas lauksaimniecības ministrs Heidars Asadovs.

Izstāde uzņēmējiem piedāvāja lielisku iespēju pārbaudīt savu produktu piemērotību vietējā tirgus vajadzībām, nodibināt pirmos kontaktus, ar kuriem uzsākt sadarbību. Latvijas uzņēmumi novērtējuši, ka kopējais no jauna iegūto kontaktu skaits ir nedaudz vairāk par 42, tostarp 14 kontakti, kuri ietver tālākās sadarbības pazīmes.

 


ES fondu aktualitātes

Līdz 2014. gada 30. decembrim (ieskaitot) turpinās projektu iesniegumu pieņemšana programmā "Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings". Programmas ietvaros komersanti var saņemt finansējumu līdz 50% dalībai starptautiskās izstādēs, konferencēs (semināros), ka arī biedrību organizētājas tirdzniecības misijās un kontaktbiržās ārvalstīs.