Eksporta veicināšanas pasākumi ārvalstīs

Gruziju iepazīstina ar labāko, ko Latvija var piedāvāt

Gruzijas galvaspilsētā Tbilisi no 24. novembra līdz 10. decembrim notika Latvijas dienas "Taste Latvia" 2014. To mērķis bija atvērt Gruzijas tirgu jauniem Latvijas ražotājiem, kā arī sekmēt tirgū jau esošo Latvijas ražotāju produkcijas atpazīstamību un noietu, veicināt Latvijas tēla atpazīstamību un parādīt labāko, ko Latvija var piedāvāt.

Gruzijas iedzīvotāji tika iepazīstināti ar mūsdienu latviešu ēdieniem. Rīgas restorāna "Kaļķu vārti” šefpavārs Raimonds Zommers un pavārs Edgars Balodis piedalījās Gruzijas televīzijas kanāla "Imedi" rīta raidījumā, bet Tbilisi restorānā "Otium" viņi sarīkoja meistarklasi, kurā piedalījās daudzu Gruzijas mediju pārstāvji. Latvijas pavāru sniegums Gruzijas žurnālistiem ļoti patika, sižeti un intervijas arvien parādās dažādos TV kanālos, avīzēs un žurnālos.

Joseba Gribašvili Tbilisi Vēstures muzejā notika Latvijas modes skate, kurā tika demonstrēti dizaineres Natālijas Jansones un modes zīmolu "NINA", "Cinnamons Atelier", "Keita", "One Wolf", "Red Salt" un "Aristocrat Kids" 2015. gada pavasara/vasaras kolekcijas. Modes šovu rīkoja Latvijas Modes palāta.

LIAA, "Invest Gruzija" un Gruzijas Tirdzniecībasrūpniecības kamera rīkoja Latvijas-Gruzijas biznesa forumu, kuru atklāja Latvijas Valsts prezidents Andris Bērziņš un Gruzijas Ministru prezidents Irakli Garibašvili. Forumā piedalījās Latvijas uzņēmēju delegācija vairāk nekā 70 pārstāvju sastāvā, un vairākiem Latvijas uzņēmējiem divpusējās tikšanās ar Gruzijas uzņēmējiem vainagojās ar sadarbības līgumiem.

Latvijas dienu laikā vairākos Tbilisi veikalos ar "Taste Latvija" logo tika izcelti SIA "Kolumbija", SIA "Karavela" (zīmols "Kaija"), AS "Brīvais Vilnis", SIA "Gamma-A", AS "Ventspils zivju konservu fabrika", AS "Latvijas Balzams”, SIA "Stenders", kā arī SIA "Tonus Elast" produkti.


Būvniecības nozares uzņēmēji piedalās lielākajā nozares izstādē Somijā

2014. gada 1.–3. oktobrī Somijā, Helsinkos norisinājās starptautiskā būvniecības nozares izstāde "FinnBuild 2014". Tā ir lielākā un tradīcijām bagātākā šāda veida izstāde Somijā.

Somijas tirgus Latvijas būvniecības sektora uzņēmumiem ir pievilcīgs salīdzinoši tuvā ģeogrāfiskā izvietojuma dēļ, tāpat tas sniedz iespēju konkurēt produkcijas un pakalpojumu izmaksu ziņā.

Latvijas nacionālais stends izstādē tika organizēts otro reizi pēc kārtas. Uzņēmēju dalība izstādē vērtējama pozitīvi. Stenda labā atrašanās vieta ļāva kompānijām gūt vērtīgus kontaktus turpmākajai uzņēmējdarbībai Somijā. Jāatzīmē arī, ka labākos rezultātus izstādē gūst kompānijas, kas konkrētajā valstī startē pastāvīgi vairākas reizes, tā pamazām sevi pareizi pozicionējot un gūstot arvien labākus panākumus.


Pārtikas ražotājiem labas izredzes uzsākt sadarbību ar Īrijas lielajām tirdzniecības ķēdēm

2.-5. septembrī Dublinā norisinājās Latvijas pārtikas ražotāju tirdzniecības misija ar mērķi dibināt kontaktus ar sadarbības partneriem un veikt tirgus izpēti. Pēc tikšanās ar iepircējiem SIA "Lāči", AS "Smiltenes Piens" un SIA "Piejūra" atzina, ka vislielākās cerības liktas uz abiem lielajiem izplatītājiem – "Maxela" Ltd. un "Lithuanica" Ltd., ar kuriem uzsāktas sarunas par reālu sadarbību, turklāt Latvijas uzņēmumi neizslēdz iespēju nākotnē strādāt arī ar lielajām tirdzniecības ķēdēm "Dunnes Stores" un "Tesco".

SIA "Piejūra" strādā pie produkta dizaina, kas būtu atbilstošāks īru tirdzniecības ķēdēm, un plāno sarunas par sadarbību atsākt, tiklīdz tas būs izdarīts. Uzņēmums 'Latvijas Piens" vizītes ietvaros tikās ar izplatītājiem 'Horgan’s Delicatessen Supplies" Ltd. un "Maxela" Ltd., ar kuriem pastāv iespēja tuvākajā laikā sākt sadarbību, un joprojām uztur kontaktu ar veikala "Tesco" pārstāvi, kurš izrādījis nopietnu interesi par uzņēmuma produkciju. Uzņēmums "Aloja-Starkelsen" vēlētos uzsākt sadarbību ar "Lithuanica" Ltd., jo ir saprotama viņu mentalitāte, kā arī jau zināmi visi konkurenti.

Latviešiem piederošais veikals "Bite", kas atrodas Dublinai tuvu esošajā Svordas pilsētā, izrādījis vēlmi savos plauktos izlikt visu piecu ražotāju produkciju. Jau pāris nedēļas pēc vizītes tika noslēgts pirmais sadarbības līgums par misijas dalībnieku produkcijas piegādi uz Īriju.


Interjera un dzīvesstila produktu radītāji pamanīti izstādē "Maison & Objet"

Parīzē jau trešo gadu Latvijas interjera un dzīvesstila produktu ražotāji ar nacionālo stendu piedalījās vienā no vadošajām un nozīmīgākajām interjera dizaina priekšmetu izstādēm "Maison & Objet", kur apskatāms viss jaunais plaša patēriņa pasaules tirgū tekstila, mēbeļu un interjera dizaina jomā.

Ja 2012. gadā Latvijas uzņēmumu stends izstādē "Maison & Objet" atradās hallē "Contemporary Home Design", tad pēdējos divus gadus, pateicoties klientu un izstādes organizatoru labajām atsauksmēm un augstajam stenda novērtējumam, Latvijas stends bija prestižajā dizaina hallē 'Now! Design a vivre!"

Šogad dalībai nacionālajā stendā tika apstiprināti septiņi Latvijas uzņēmumi, kas izstādes laikā saņēma pasūtījumus un noslēdza turpmākas sadarbības līgumus ar klientiem no Francijas, Šveices, ASV, Japānas, Korejas, Ķīnas, Singapūras un citām valstīm. Tā kā Latvijas kopstends izstādē redzams jau atkārtoti, klientos ir radīta uzticība, un viņi vērtē Latviju kā uzticamu ilgtermiņa sadarbības partneri.

Saskaņā ar izstādes organizatoru rīcībā esošo informāciju gandrīz 70% apmeklētāju bija tie, kas veic pasūtījumus un plāno iepirkumus: vairumtirgotāji, dizaina un arhitektūras salonu īpašnieki un dizaina profesionāļi, mazumtirgotāji, aģenti, dizaineri, arhitekti un citi.

Izstāde "Maison&Objet"

  • ~ 85 000 apmeklētāju – 46 000 no Francijas un 39 000 no ārvalstīm
  • 7 Latvijas uzņēmumi – nacionālā stenda dalībnieki
  • 66% pircēji – "concept stores", mazumtirgotāji, lielveikali, iepirkumu centrāles, izplatītāji, dekorētāji, vairumtirgotāji
  • 34% pasūtītāji – interjera dizaina arhitekti, arhitektu biroji, dizaineri, dizaina aģentūras, viesnīcas un restorāni

Uzņēmumi plāno, ka pēc dalības šajā izstādē to apgrozījums varētu pieaugt par 20-30%. Atskatoties uz sadarbības projektiem, kas attīstījušies pēc pagājušās izstādes, var secināt, ka katram stenda dalībniekam izveidojusies ilgtermiņa sadarbība ar vismaz pieciem biznesa partneriem, kas regulāri veikuši pasūtījumus iepriekšējā gada laikā.

Kā vienu no nozīmīgākajiem panākumiem, ko sniedz dalība izstādē, uzņēmēji min sadarbības uzsākšanu ar nozīmīgiem lielveikalu tīkliem, kas ievērojami vairo uzņēmumu reputāciju, kā arī palīdz sarunās ar citiem potenciālajiem klientiem.

Nacionālais stends kalpo par nozīmīgu tikšanās platformu ne tikai ar Eiropas, bet arī ar Amerikas, Āzijas valstu un Skandināvijas partneriem. Uzņēmums "Munio Candela" kā vienu no nozīmīgākajiem rezultātiem pēc dalības pagājušā gada izstādē min aizsākto sadarbību ar Francijas lielveikalu tīklu "Lafayette". Iekļūšana šajā veikalu tīklā ievērojami vairo uzņēmuma reputāciju, kā arī palīdz komunikācijā ar citiem potenciālajiem klientiem Eiropā un pasaulē. Arī šogad uzņēmums veiksmīgi izmantoja nacionālo stendu kā sarunu platformu un tikšanās vietu ar saviem partneriem no Amerikas, Āzijas valstīm, Skandināvijas un Lielbritānijas.

Uzņēmums "Angel Glass Design" šajā izstādē piedalās jau astoto reizi, līdz šim pārstāvot uzņēmumu Galda piederumu un trauku hallē, tādēļ dalība nacionālajā stendā, kur vienkopus pārstāvēti vairāki dažādu profilu uzņēmumi, ir liels izaicinājums, kuru tas pieņem jau trešo gadu. Uzņēmums novērtējis, ka dalība kopējā valsts stendā dod nesalīdzināmi nozīmīgāku pieredzi un klientu uzticamību. Izstādes laikā iegūtie nozīmīgākie klienti ir veikalu tīkli no Francijas, Šveices, Japānas un Korejas.

SIA "Ars Tela" izstādē piedalījusies vairākkārt, prezentējot savus produktus Tekstila hallē. Pēc dalības kopstendā uzņēmums atzinis, ka klientu plūsma dizaina hallē ir daudz ievērojamāka, un valsts kopstends kalpo kā zīmols un droša aizmugure sarunās ar klientiem par turpmākas sadarbības attīstību. Arī šogad uzņēmuma "Ars Tela" pārstāvji stendā tikās ar klientiem no ASV, kas pagājušajā gadā iepazina uzņēmuma ražojumus un gada laikā veica vairākus nozīmīgus pasūtījumus.

Pirmo gadu stendā piedalījās uzņēmumi "Pinumu Pasaule" un "Visio", kas pēc izstādes atzina, ka paralēli kontaktu dibināšanai ar potenciālajiem klientiem uzņēmums guvis ieskatu tirgus tendencēs un, uzklausot klientu viedokli, radis iedvesmu jaunu kolekciju izstrādei un esošās kolekcijas pielāgošanai atbilstoši tirgus prasībām.


Jauni sadarbības līgumi farmācijas nozares izstādē "CPhI Worldwide"

7.-9. oktobrī Parīzē, Francijā, notika ikgadēja starptautiska farmācijas nozares izstāde "CPhI Worldwide 2014" (Pharmaceutical Ingredients and Intermediates), paralēli norisinoties arī "ICSE 2014" (International Contract Service Expo), "P-MEC 2014" (Pharmaceutical Machinery & Equipment Convention) un "InnoPack 2014" (Innovative Packaging for Pharma).

Sākot ar 2008. gadu, Latvijas uzņēmumi sadarbībā ar Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmēju asociāciju veiksmīgi piedalās un augsti novērtē iespējas šīs izstādes laikā nodibināt jaunus kontaktus ar potenciāliem sadarbības partneriem.

Izstāde "CPhI Worldwide"

  • 2014. gadā visas četras izstādes kopā apmeklēja ~ 34 000 apmeklētāju no 140 valstīm
  • Vairāk nekā 2 200 uzņēmumi

LIAA jau trešo reizi organizēja Latvijas nacionālo stendu, kur savus produktus prezentēja četri Latvijas uzņēmumi. Katrs Latvijas dalībnieks izstādes laikā izveidoja aptuveni 150 – 200 jaunus kontaktus, noslēgti jau pirmie sadarbības līgumi. Tādēļ izrādīta liela interese par piedalīšanos 2015. gada izstādē, kas notiks Madridē. Dalībnieki akcentēja šo izstāžu nozīmīgumu un LIAA atbalstu.



Latvijā ražotais augstvērtīgais un inovatīvākais iepakojums prezentēts Parīzē

Latvijas nacionālā stenda organizēšanas mērķis bija prezentēt labāko Latvijā tapušo iepakojumu un satikt jaunus potenciālos sadarbības partnerus no Rietumeiropas.

Izstādē Parīzē ir otrā lielākā izstāde pēc Diseldorfas "Interpack", to apmeklē vairāk nekā 85 tūkstoši potenciālo nozares apmeklētāju.

Izstāde pulcina arī svarīgākos nozares žurnālistus, kā arī ļauj apmeklētājiem un dalībniekiem iepazīties ar jaunākajām tehnoloģijām iepakojuma jomā, apmeklējot gan nozarei veltītos forumus, gan arī tehnoloģiju ražotāju stendus.

Kā dalībnieki izstādē piedalās ap 1 300 uzņēmumu, starp kuriem pirmo reizi bija arī 6 Latvijas uzņēmumi, kas pārstāvēja gan plastmasas materiālu iepakojumu (HDPI, PET, austo propilēnu un plēves), gan arī koka iepakojumu (koka paletes) jomas.

Francijas un citu valstu iepircējiem un aģentiem prezentēja augstvērtīgāko un inovatīvāko Latvijā ražoto iepakojumu, parādot mūsu konkurētspēju, ne tikai elastīgajos piegādes laikos un pasūtījumu apjomos, bet arī arvien pieaugošajā kompetencē iepakojuma dizaina izstrādē un jaunu tehnisku risinājumu ieviešanā.

Latvijas stendu apmeklēja gan pārtikas ražotāji no Francijas, Beļģijas, Itālijas un Nīderlandes, gan arī Ziemeļāfrikas vadošo farmaceitisko rūpnīcu pārstāvji, kā arī eksotiskāku zemju – Martinikas u.c. salu pārstāvji, kas šobrīd iepakojumu iepērk Francijā, bet izskata arī alternatīvus piegādātājus.

Latvijas stendu apmeklēja arī uzņēmumu esošie partneri, kas vēlreiz pārliecinājās par savu partneru uzticamību.


Latvijas mēbeļu ražotāji pārstāv Latviju Ķelnes mēbeļu un interjera izstādē "IMM Cologne 2015"

No 19.-26. janvārim Vācijas pilsētā Ķelnē norisinājās mēbeļu un interjera izstāde "IMM Cologne 2015". Šogad izstādes moto bija "DZĪVOT. IEKĀRTOT. BAUDĪT." un tajā piedalījās 1 200 uzņēmumi no 50 pasaules valstīm, prezentējot jaunākos produktus un dizainu. Izstādi bija apmeklējuši vairāk nekā 146 000 cilvēku no 138 pasaules valstīm.

Arī Latvijas mēbeļu ražotāji sevi prezentēja LIAA organizētajos Latvijas nacionālajos stendos, kas bija izvietoti divās zālēs. Stendu ar nosaukumu "Latvia lives" pārstāvēja uzņēmumi "Daiļrade Koks", "MINT Furniture", "Eibe-L" un "Wenden Furniture". Savukārt stendā "Latvia sleeps" piedalījās uzņēmumi "Marks M" un "Sencis".

Katra gada sākumā "IMM Cologne" iepazīstina pasauli ar jaunākajām mēbeļu nozares tendencēm. Izstāde ir galvenā tikšanās vieta gan pārdevējiem, gan lēmumu pieņēmējiem no visas pasaules, tur sastopas mēbeļu tirgotāji, interjera dizaineri, arhitekti, projektētāji, galdnieki un starptautiskās mēbeļu nozares pārstāvji.

2016. gadā izstāde notiks no 18. līdz 24. janvārim.


Latvijas literatūra iemirdzas Frankfurtē

No 8. līdz 12. oktobrim Latvija piedalījās Frankfurtes starptautiskajā grāmatu gadatirgū. Latvijas nacionālo stendu organizēja LIAA sadarbībā ar Latvijas Republikas Kultūras ministriju, Latvijas Grāmatizdevēju asociāciju, Latvijas Literatūras centru, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociāciju un Latvijas Grāmatnieku ģildi.

Frankfurtes grāmatu gadatirgus notiek jau vairāk nekā 60 gadus un ir vērienīgākais grāmatu nozares pasākums pasaulē, pulcējot vismaz 7 000 grāmatu nozares dalībnieku un 286 000 apmeklētāju. Dalība Frankfurtes grāmatu gadatirgū sniedz iespēju prezentēt gan Latvijas autoru darbus un to tulkojumus, gan arī mākslinieciski un poligrāfiski augstvērtīgākās grāmatas, ieinteresējot ārvalstu izdevējus un literāros aģentus Latvijas autoru darbu izdošanai ārvalstīs, kā arī ļauj Latvijas izdevējiem iegādāties pasaules literatūras darbu autortiesības, lai Latvijas auditorijai piedāvātu pēc iespējas plašāku un kvalitatīvāku pasaules literatūras klāstu.

Latvija šajā izstādē piedalās jau divdesmit gadus, taču pirmo reizi Latvijas stends pulcēja tik plašu dalībnieku loku, iekļaujot gan nozares asociācijas, gan eksportspējīgākos izdevējus, gan arī poligrāfijas uzņēmumus, nozares izstādes rīkotājus un tulkotājus. Kopumā šogad Latviju Frankfurtē dažādās izstādes hallēs pārstāvēja 29 uzņēmumi.

Latviju nacionālajā stendā pārstāvēja Latvijas Grāmatizdevēju asociācija, Latvijas Grāmatnieku ģilde, Latvijas Literatūras centrs, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija, Starptautiskā Rakstnieku un tulkotāju māja, dzejnieku apvienība "Orbīta", izdevēji: "Latvijas Universitātes Akadēmiskais apgāds", "Zvaigzne ABC", "Jāņa Rozes apgāds", "Lauku Avīze", "Mansards", "Jumava", "Pētergailis", "Liels un mazs", "Kontinents" un "Latvijas Bībeles biedrība", poligrāfijas uzņēmumi: "PNB Print", "Poligrāfijas grupa Mūkusala", „Veiters korporācija", "Microdot", "Latgales druka", "Zelta rudens", kā arī uzņēmuma "Lasītava" digitālo grāmatu veikals "Las.am" un Latvijas Grāmatu izstādes rīkotāji "BT1".

Latvijas stenda vadmotīvu šajā gadā veidoja ideja par Latvijas literatūru un grāmatniecību kā Latvijas dimantiem (Latvian Diamonds), kas ilustrē domu par literatūru un grāmatu kā unikālu vērtību, kuru katrs lasītājs "slīpē" un izgaismo ar savu prātu un emocijām, tā atklājot to patieso vērtību.

Latvijas stendā īpaši izceltas tika svešvalodās tulkotās Latvijas autoru grāmatas, grāmatu mākslas konkursa "Zelta ābele 2013" un Latvijas Literatūras gada balvas 2013 laureāti, kā arī starptautisko Jāņa Baltvilka balvu ieguvušās bērnu literatūras grāmatas. Latvijas stendā notika pieņemšana ar koklētājas Laimas Jansones uzstāšanos, uz kuru tika aicināti esošie un potenciālie Latvijas uzņēmumu sadarbības partneri. Stendu apmeklēja vairākas augstas amatpersonas, to vidū arī kultūras ministre Dace Melbārde un eirokomisārs Andris Piebalgs. Izstādes laikā paziņoja Eiropas Savienības Literatūras balvas ieguvējus, un to vidū 2014. gadā ir latviešu rakstnieks Jānis Joņevs, kurš balvu saņēma par romānu "Jelgava 94".

Šajā gadā Frankfurtes izstādē lielākā uzmanība tika pievērsta Somijai, kas bija īpašā viesa statusā. Savukārt 2018. gadā plānota Baltijas valstu kā viesu valstu dalība Londonas grāmatu gadatirgū.


Somijā pastāvīgi augoša interese par Latvijas inženiernozaru piedāvājumu

Somijas lielākajā starptautiskajā piegāžu un kooperācijas izstādē "Alihankinta 2014", kurā pārstāvētas metālapstrādes un mašīnbūves, elektronikas un elektrotehnikas, plastmasu un gumijas izstrādājumu ražošanas, rūpnieciskā dizaina izstrādnes un rūpnieciskās automatizācijas risinājumu, kā arī IT nozares. No Latvijas piedalījās 10 uzņēmumi – AS "Dambis”, AS "Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca", SIA "Eko El', AS 'Energofirma JAUDA", AS "Latvijas Finieris" Iekārtu rūpnīca, SIA 'SFM Latvia', SIA "Silmor" un SIA "Sperre Baltic", SIA "Controltech" un AS "Severstaļlat".

Izstāde "Alihankinta 2014"

  • Šogad piedalījās ~1 000 uzņēmumi no 21 valstīm
  •  ~ 16 900 apmeklētāju

Latvijas uzņēmumi šajā izstādē piedalās jau vairāk nekā 10 gadus, jo uzskata, ka Somija ir perspektīvs un maksātspējīgs tirgus, kurā Latvijas piegādātāji joprojām var būt konkurētspējīgi ar savu pakalpojumu cenām un izstrādājumu kvalitāti. Pēdējā laikā ir arī novērota tendence, ka starptautiskā mērogā arvien aktīvāk tiek meklēti tieši inženieru pakalpojumi. Piedalīšanās šādā plaša mēroga starptautiskajā izstādē arvien ir izaicinājums jebkuram izstādes dalībniekam atrast jaunus sadarbības partnerus, iespēja vēlreiz satikt esošos sadarbības partnerus, kā arī nolūkot jaunas tehnoloģijas savas konkurētspējas celšanai.

Iegūto kontaktu skaits un noslēgtie līgumi apliecina pastāvīgi augošo interesi par Latvijas piedāvājumu.

Ārpus izstādes tika organizētas vairākas tikšanās: Helsinkos ar Somijas aģentūru "VTT Technical Research Centre of Finland" un Latvijas Republikas vēstniecībā Somijā, kā arī pilsētā Lahti – kompāniju "Andritz Pulp & Paper" apmeklēja LIAA un uzņēmumi AS "Latvijas Finieris" iekārtu rūpnīca un SIA "SFM Latvia".


Izstādē "BAU 2015" ar nacionālo stendu pirmo reizi piedalās Latvija

No 19. līdz 24. janvārim Minhenē, Vācijā, norisinājās arhitektūras un būvmateriālu izstāde "BAU 2015", kas pulcēja vairāk nekā 2 000 dalībnieku no 40 valstīm. Latvija ar savu nacionālo stendu šogad izstādē piedalījās pirmo reizi.

Latvijas stendā sevi prezentēja seši uzņēmumi – dažādu celtniecības materiālu un būvelementu ražotāji: SIA "Dores Fabrika" ar guļbūvēm, SIA "Būvnieku Alianse", kas nodarbojas ar koka karkasa ēku būvniecību, SIA "Primekss" ar industriālajām grīdām, SIA "Riga Parket" ar dabīgiem koka grīdu segumiem, SIA "Silver Standart" ar koka konstrukcijām un SIA "Tenachem", kas piedāvā būvķīmiju un celtniecības hermētiķus.

Uzņēmumiem dalība izstādē sniedza jaunus iespaidus un pieredzi, kā arī palīdzēja iegūt noderīgus biznesa kontaktus.


Pārtikas produktu embargo Krievijā neattur uzņēmējus nodibināt jaunus kontaktus

Neskatoties uz noteikto pārtikas produktu embargo atsevišķām produktu grupām, pārtikas izstādē Krievijā "World Food Moscow" uzņēmēji nodibinājuši vairākus perspektīvus kontaktus ne tikai ar Krievijas, bet arī Uzbekistānas, Turkmenistānas, Baltkrievijas un ar citu valstu pārstāvjiem. Zivju pārstrādes uzņēmums "Banga Ltd" panāca vienošanos par pirmās kravas piegādi uz Krieviju. Liela interese tika izrādīta par inovatīvajiem produktiem – zīmola "Libertu vīns" bērzu sulas šampaniešiem un vīniem.

Dalība izstādē uzņēmējiem ļāvusi nodibināt daudz jaunu kontaktu, kā arī panāktas vienošanās ar jau esošajiem klientiem.

Izstāde "World Food Moscow"

  • Vairāk nekā 1 600 uzņēmumi
  • Vairāk nekā 30 000 apmeklētāju
  • 42 valstu nacionālie stendi
  • 6 Latvijas uzņēmumi nacionālajā stendā

Dalība izstādē uzņēmējiem ļāvusi nodibināt daudz jaunu kontaktu, kā arī panāktas vienošanās ar jau esošajiem klientiem.


Izstāde "InnoTrans 2014" Berlīnē – iespēja uzzināt jaunāko dzelzceļu tehnoloģiju jomā

No 23.-26. septembrim Berlīnes izstāžu centrā norisinājās viena no lielākajām dzelzceļu tehnoloģiju un ritošā sastāva izstādēm pasaulē – "InnoTrans 2014". LIAA organizētajā stendā piedalījās 5 uzņēmumi no Latvijas. Izstādi apmeklēja arī liels skaits LR Satiksmes ministrijas darbinieku, AS "Latvijas dzelzceļš" speciālisti un daudzu citu nozares uzņēmumu darbinieki.

Latvijas dzelzceļu tehnoloģiju, ritošā sastāva ražošanas un remonta uzņēmumi šo izstādi apmeklē regulāri, jo uzskata, ka tajā vienmēr var redzēt visu jauno, kas tiek radīts šajā nozarē – vilcienus, tramvajus, dzelzceļu un ritošā sastāva apkopes un remonta tehniku, interjerus, dzelzceļu būvi un materiālus, inovācijas utt. Izstādē piedalās gandrīz visi lielākie pasaules nozares uzņēmumi: "Siemens", "Alstom", "General Electric', "CAF", "Stadler", "Hitachi", "Škoda" u.c. 

Šogad izstādē piedalījās 2 758 kompānijas no 55 valstīm. Izstādi apmeklēja apmēram 138 900 dalībnieku no 100 valstīm.

Papildus izstādei tika apmeklēti Vācijas uzņēmumi – "Lufthansa Bombardier Aviation Services" Berlīnē (Schönefeld) un "Reutsche Bahn" elektrolokomotīvju remonta rūpnīcā Desavas pilsētā.



Atskats uz spilgtākajiem Latvijas dienu "Taste Latvia" notikumiem Viļņā

Septembra sākumā Latvijas dienu "Taste Latvia" ietvaros Viļņā notika vairāki pasākumi ar mērķi iepazīstināt kaimiņvalsts iedzīvotājus un viesus ar Latvijas produktiem, mūziku, kultūru un tūrisma iespējām. Šo dienu svinīgā atklāšana notika Latvijas vēstniecībā Lietuvā, kur arī tika pasniegtas Nameja balvas labākajiem Latvijas uzņēmumiem Lietuvā un Latvijas uzņēmēju partneriem Lietuvā.

Latvijas dienu pasākumu popularizēšanai tika izveidota lapa sociālajā tīklā "Facebook", kuru paredzēts izmantot arī turpmāk citu pasākumu par Latviju, Latvijas tūrisma vietu, kā arī Latvijas produkcijas popularizēšanai Lietuvas tirgū.

Visu nedēļu pirms Latvijas dienu atklāšanas tika organizētas radio "M-1" spēles ar iespēju Viļņas iedzīvotājiem laimēt Latvijas produkciju un ar mērķi pastāstīt par Latvijas dienām un visiem pasākumiem šo dienu ietvaros.

"Nameja balva" laureāti:

  • Nominācijā "Straujākais pieaugums Lietuvas tirgū 2013. gadā" - SIA "Autokada"
  • Nominācijā "Lielākais nodokļu maksātājs Lietuvas budžetā" - UAB "Elektrum Lietuva".
  • Nominācijā "Labākais darba devējs" - "Baltic Travel Group".
  • Nominācijā "Labākais partneris – Lietuvas uzņēmums" - "Rimi Lietuva", "Invega', Viļņas tirdzniecības, rūpniecības un amatniecības kamera


Latvijas uzņēmumi iepazīstas ar būvniecības vidi Dānijā un Zviedrijā

2014. gada 10.-11. septembrī tirdzniecības misijā uz Kopenhāgenu, Dānijā, un Malmi, Zviedrijā, devas pārstāvji no koka karkasa māju ražotāja "Silver Standart", moduļu māju ražotājiem "VIA – S modular houses", būvniecības kompānijas "La Foca Latvija", betona industriālo grīdu ieklāšanas kompānijas "Primekss", metāla konstrukciju ražotāja "Armets - A", kā arī kompānijas "WWL Houses", kas nodarbojas ar koka logu un karkasu ražošanu.

Tirdzniecības misijas mērķis bija dot iespēju Latvijas uzņēmējiem nodibināt jaunus kontaktus un iepazīt būvniecības vidi Zviedrijā un Dānijā, tāpēc abās valstīs tika organizētas kontaktbiržas ar būvniecības nozares uzņēmumu pārstāvjiem.

Papildus kontaktbiržām notika tikšanās ar Dānijas konsultantu uzņēmumu, kura pārstāvji iepazīstināja uzņēmējus ar būvniecības vidi Dānijā: nodokļiem, kolektīviem darba līgumiem, atļaujām un citiem būtiskiem aspektiem. Tirdzniecības misijas dalībnieki apmeklēja arī būvobjektu – Kopenhāgenas jauno ziemeļu ostas rajonu.

Zviedrijā Latvijas uzņēmumi uzklausīja zviedru būvfirmas "Skanska" Iepirkumu departamenta prezentāciju par iepirkumu procedūru, kā arī apmeklēja būvniecības objektu, ko realizē iepriekš minētā kompānija.

Vienam uzņēmumam no Latvijas jau ir izveidojies ļoti labs kontakts ar Dānijas uzņēmumu, kura pārstāvji jau ir ieradušies vizītē uz Latviju, lai apskatītu mūsu uzņēmuma ražotni. Būtu vērtīgi uzsvērt, ka būvniecības sektorā tik ātrs progress nav bieži novērojama parādība.