Oficiālais Latvijas tūrisma portāls latvia.travel atspoguļo visplašāko informāciju par tūrisma objektiem un pasākumiem Latvijā.

Gada laikā latvia.travel virtuāli viesojas gandrīz 2 miljoni apmeklētāju no Latvijas, Lietuvas, Vācijas, Igaunijas un citām valstīm.

Piesaki tūrisma objektus, naktsmītnes vai pasākumus

  • Tūrisma objekti un naktsmītnes. Lai padarītu latvia.travel saturu vēl bagātīgāku, aicinām Latvijas uzņēmējus pieteikt savus tūrisma objektus un naktsmītnes. Kad tas izdarīts, aizpildi anketu par sava objekta iekļaušanu Latvijas tūrisma uzņēmumu datu bāzē.
  • Pasākumi. Mēs aicinām arī tūrisma uzņēmējus sniegt informāciju par pasākumiem, kas būtu iekļaujami latvia.travel kalendārā. Lūdzam informāciju par gaidāmajiem notikumiem nosūtīt uz e-pastu tourism@liaa.gov.lv vismaz mēnesi pirms pasākuma. Pirms informācijas sniegšanas lūdzam pievērst īpašu uzmanību gan pasākumu aprakstam, gan fotogrāfijām un citiem vizuālajiem materiāliem.
  • Informācijas atjaunošana. Līdztekus satura veidošanai rūpīgi izturamies arī pret satura aktualizēšanu. Tāpēc, ja esi pamanījis kādu neprecizitāti vai atjaunojamu sadaļu, lūdzu, dari to zināmu, rakstot uz tourism@liaa.gov.lv

Lai sasniegtu aizvien jaunu auditoriju un dažādās valodās kvalitatīvi popularizētu Latviju kā tūrisma galamērķi, LIAA pēdējos gados aizvien vairāk sadarbojas ar blogeriem, fotogrāfiem un videogrāfiem – cilvēkiem, ko digitālajā vidē sauc par viedokļu veidotājiem (influenseriem).

Sākot sadarbību ar digitālo platformu pārstāvjiem gan no ārvalstīm, gan Latvijas, lūdzam viņus nosaukt trīs tēmas vai apskates objektus Latvijā, kurus autoram būtu interesanti apskatīt un publicēt savā platformā. Pirms sadarbības izvērtējam gan to, cik aktuāla ir autora pārstāvētā valsts no mūsu mārketinga skatupunkta, gan viņa auditoriju.

Ja LIAA pieņem lēmumu sadarboties, ar katru autoru par detaļām vienojamies individuāli, jo iespējamie sadarbības veidi ir ļoti dažādi. Mēs nodrošinām individuālu pieeju katras digitālās platformas pārstāvjiem, ņemot vērā tās specifiku. Sadarbībai noslēdzoties, viedokļu veidotāji mums iesniedz ar Google Analytics vai citu rīku apkopotu pārskatu par sasniegto auditoriju un tās iesaisti konkrētajā publikācijā.

Iemesli darbam ar viedokļu veidotājiem

  • Lai sasniegtu konkrētu, mūsu mārketinga mērķiem atbilstošu auditoriju.
  • Lai internetā būtu atrodams kvalitatīvs informatīvs materiāls par Latviju dažādās valodās.
  • Mēs nespējam nodrošināt sociālo tīklu kontus visās valodās. Bet viedokļu veidotāji var mūsu vietā izplatīt informāciju šajos kanālos dažādās valodās.
  • No mutes mutē ir viens no spēcīgākajiem mārketinga rīkiem, un sociālie mediji to tikai pastiprina. Tendences liecina, ka patērētāji aizvien vairāk ieklausās draugu un paziņu ieteikumos, nevis reklāmās vai oficiālajos portālos paustajā.
  • Radām Latvijas tūrisma vēstnešus. Sadarbojoties ar Latvijas Instagram fotogrāfiem, nodrošinām nepārtrauktu, kvalitatīvu fotogrāfiju plūsmu Instagram un specifiski arī pārpublicēšanai kontā @latviatravel.
  • Aktualizējam LIAA tūrisma foto banku.

LIAA īstenoto kampaņu piemēri

#LatviaRoadTrip

2016. un 2017. gadā LIAA sadarbojās ar Ziemeļvalstu blogeru apvienību NordicTB. Realizējām trīs road trip stila iepazīšanās vizītes. Blogeriem tika piešķirts nomas auto un budžets pusdienām, bija rezervētas naktsmītnes, vakariņas un dažādas aktivitātes, bet bija arī daudz brīvā laika, ko veltīt piedzīvojumiem, fotografēšanai, filmēšanai, materiāla apstrādei, sociālo tīklu uzturēšanai utt. Blogeriem tika dota pilnīga radošā brīvība. Rezultātā cita starpā tapa šī publikācija par Kurzemi un Latgali, kā arī video par Vidzemi.

#InstatripLV

Sadarbojamies ar Latvijas un starptautiskajiem Instagram fotogrāfiem, lai izplatītu kvalitatīvu saturu par Latviju šajā platformā, kas ir viens nozīmīgākajiem ceļotāju iedvesmas avotiem. Piedāvājam vienas līdz trīs dienu braucienus konkrētā maršrutā, katrā pieturpunktā nodrošinot brīvu laiku, lai iepazītu vidi, fotografētu vai filmētu. Pēc braucieniem no dalībniekiem izpērkam individuālus kadrus. Fotogrāfi brauciena laikā darbojas arī kā modeļi video komandai.

Īstenoto kampaņu dalībnieku citāti

“Working with the team from LIAA was pure joy since they understand the importance and value of content & social media marketing in tourism. They are not afraid of jumping into the unknown and, for example, took part in my Destination Challenges concept where destinations put a content creator and his community to the test. Early on they clearly recognized the value of genuine storytelling and interactivity on social media and they continue to do so. I very much look forward to keep working with them on future projects.”

Bjorn Troch

“Mediju, blogeru, žurnālistu vizītes Rīgas Motormuzejā vērtējam kā efektīvu tiešās mārketinga komunikācijas veidu. Cilvēki kopumā vairāk uzticas citu cilvēku pieredzei, stāstītajam, nevis acīmredzamai produkta reklāmai. Protams, jāizvērtē kritiski, vai blogera auditorija ir arī mūsu muzeja mērķauditorija.”

Aija Bauere, Rīgas Motormuzejs

Lai LIAA sadarbības partneri zinātu, ko tieši par Latviju pastāstīt saviem klientiem, ko ieteikt un ko mudināt apmeklēt, viņiem mūsu zemē viss jāredz pašiem savām acīm. Jo zināms, ka visvieglāk ir stāstīt par to, ko pats labi pazīsti. Tieši šī iemesla dēļ mēs rīkojam un arī palīdzam organizēt tūroperatoru iepazīšanās braucienus Latvijā.

Pieredze liecina, ka vislietderīgāk ir rīkot to valstu tūrisma kompāniju iepazīšanās vizītes, kurās tūroperatori joprojām ir uzskatāmi par viedokļu ietekmētājiem vai arī viņu sniegtie pakalpojumi cilvēkiem joprojām ir ērtākais ceļošanas veids.

Arī Vācija ir viena no tām valstīm, kur tūroperatori vēl aizvien spēcīgi ietekmē klientu izvēli.

Taču mēs rīkojam arī tūroperatoru vizītes Latvijā no tādiem tirgiem kā Ķīna un Japāna. Tas ir tāls tirgus, un tur vēl ir pietiekami daudz darba, lai veidotu priekšstatu par Latviju. Tāpēc ir tik būtiski iepazīstināt klātienē arī šo tālo tirgu tūrisma pakalpojumu pārdevējus.

Rādām visu Latviju

Tūroperatoru vizīšu laikā liels akcents tiek likts uz naktsmāju izrādīšanu visā Latvijā.  Partnerus vedam uz reģioniem un rādām tūrisma galamērķus arī ārpus Rīgas, jo tas ir labs veids, kā ietekmēt tūroperatoru maršrutus un viņu piedāvājumu saviem klientiem.

Mēs atbalstām arī vizītes, ko vietējās tūrisma firmas rīko saviem ārvalstu partneriem, aicinot iepazīšanās braucienos uz Latviju. Šādā gadījumā mēs neorganizējam vizīti no A līdz Z, bet sniedzam atbalstu atsevišķos brauciena programmas punktos. Šādā veidā LIAA ir atbalstījusi tūrisma partneru vizītes no Vācijas, Beļģijas, Baltkrievijas un Ukrainas.

Tāpēc aicinām Latvijas tūrisma firmas, reģionālās tūrisma asociācijas un tūrisma galamērķu pārstāvjus būt aktīviem un piedāvāt savas programmas, nekautrēties lūgt mūsu atbalstu vizīšu rīkošanā un pašiem tās rosināt. Esam gatavi palīdzēt īstenot jūsu idejas, lai popularizētu jūsu pilsētu, reģionu un Latviju kopumā.

Sazinies ar mums, informāciju sūtot uz epastu tourism@liaa.gov.lv

Dalība starptautiskajās tūrisma izstādēs, ko LIAA īsteno kā vienu no savām mārketinga aktivitātēm, ir būtiska vairāku iemeslu dēļ.

Pirmkārt, tā mēs stiprinām un kopjam Latvijas kā tūrisma galamērķa atpazīstamību tajos tirgos, kur mūs zina mazāk.

Otrkārt, izstādes ir lieliska iespēja tieši komunicēt ar potenciālajiem tūristiem – gan lai pārliecinātu viņus, ka Latvija ir pareizā izvēle ceļojumam, gan lai izprastu viņu vajadzības un intereses, kas savukārt palīdzēs sagatavot arvien labāku piedāvājumu attiecīgajam tirgum.

Treškārt, mēs piedalāmies ne tikai tādās izstādēs, kas orientētas uz gala patērētāju, bet arī specializētajās izstādēs. Tā ir lieliska iespēja uzņēmējiem atrast jaunus sadarbības partnerus un nodibināt kontaktus.

Dalība ar Latvijas nacionālo stendu starptautiskajās tūrisma izstādēs ārvalstīs

Pamatojoties uz Tūrisma mārketinga stratēģijā noteiktajiem mērķiem 2018.-2023.gadam, un ņemot vērā mārketinga aktivitātēm pieejamo budžetu, sākot ar 2019. gadu Latvijas nacionālais stends tiks organizēts:

  • pasaules vadošajā starptautiskajā tūrisma izstādē-kontaktbiržā ITB
  • vienā vai vairākās starptautiskajās darījumu tūrisma (MICE) izstādēs / kontaktbiržās.

Potenciālajiem atbalsta saņēmējiem Latvijas nacionālajā stendā (stenda dalībniekiem) ir jābūt noslēgtam atbalsta līgumam ar LIAA. Par līguma slēgšanas nosacījumiem vairāk uzzini šeit.

Uz katru izstādi, kurā tiek sniegts atbalsts dalībai nacionālajā stendā, tiek izsludināta atsevišķa pieteikšanās. Pieteikšanās notiek, aizpildot pieteikuma anketu online formā. Iesniedzot pieteikumu, pretendentam ir jāpamato sava pakalpojuma vai produkta piemērotība gan konkrētajam tūrisma tirgum, gan konkrētajai izstādei.

Pieteikšanās dalībai izstādēs tiek izsludināta ļoti savlaicīgi – vismaz gadu iepriekš, lai darba devēji varētu pieteikt komandējumus saviem darbiniekiem, kā arī lai mēs varētu prognozēt izstādes laukuma platību, kāda Latvijas nacionālajam stendam būs nepieciešama katrā konkrētajā gadījumā.

Dalība ar savu stendu pašu izvēlētās tūrisma izstādēs ārvalstīs

Ja jums ir noslēgts atbalsta līgums ar LIAA pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" ietvaros, jums ir iespēja saņemt atbalstu jūsu pašu organizētai dalībai jūsu izvēlētās tūrisma izstādēs ārvalstīs.

Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar Anitu Priedīti uz e-pastu anita.priedite@liaa.gov.lv vai zvanot +371 67039415

Lai Latviju labāk varētu popularizēt kā tūrisma galamērķi, nepieciešama sadarbība ar uzticamiem partneriem. Tāpēc īpašu uzmanību veltām B2B (Business to business) pasākumiem, kas orientēti uz tūrisma industrijas profesionāļiem.

Šajā LIAA aktivitāšu grupā ietilpst gan semināri, gan darba semināru sērijas (roadshows), gan izstādes, gan mediju brokastis un iepazīšanās vizītes (famtrips). Izvēloties pasākumu formu un saturu, ņemam vērā arī to, kādas katrā konkrētā valstī ir zināšanas par Latviju kā tūrisma galamērķi.

Piemēram, Ziemeļvalstīs, kur mūsu zemi labi pazīst, informatīvajos semināros vairāk stāstām par to, kas mums jauns un nebijis salīdzinājumā ar iepriekšējo reizi. Savukārt mazliet tālākos vai pavisam tālajos tirgos vēl tikai veidojam priekšstatu par Latviju.

Skandināvijā un Ziemeļvalstīs LIAA labprāt piedalās vietējo tūrisma profesionāļu organizāciju rīkotajos semināros. Tā, piemēram, Zviedrijas nacionālo tūrisma biroju asociācija ANTOR ik gadu rīko trīs būtiskus pasākumus, kuros cenšamies piedalīties, lai uzturētu kontaktus ar Skandināvijas tūrisma profesionāļiem. Savukārt Somijas tūrisma aģentu organizācija SMAL rīko darba semināru sēriju ar labākajiem tūrisma nozares pārstāvjiem vairākās pilsētās.

Kā liecina pieredze, lielākais izaicinājums parasti ir mūsu pašu organizētie semināri, jo programma jāizveido tā, lai uzrunātu pēc iespējas vairāk interesentu un potenciālo semināra dalībnieku. Parasti semināru piedāvājums kļūst vēl aizraujošāks, ja sadarbojamies ar tādām organizācijām kā Live Riga, Meet Riga vai nacionālā aviokompānija airBaltic  un citi nacionāla mēroga uzņēmumi.

Līdztekus šiem pasākumiem piedalāmies dažādās tematiskās izstādēs un rīkojam tūroperatoru un mediju vizītes.

Esam piedalījušies arī B2B pasākumos tālajos tirgos, piemēram, Ķīnā, kas turpina būt liels izaicinājums ne tikai Latvijai vien. Mūsu galvenais mērķis ir ieinteresēt Ķīnas tūrisma profesionāļus, radīt priekšstatu par Latviju, lai viņi ar laiku varētu piesaistīt aizvien vairāk klientu.

Tālo tirgu apgūšanā Latvija cieši sadarbojas ar abām pārējām Baltijas valstīm. Esam noslēguši sadarbības līgumus ar vairākām Ķīnas organizācijām un uzņēmumiem. Sadarbībā ar Eiropas Ceļojumu komisiju un Lietuvas kolēģiem šogad  rīkojam kopīgu vizīti uz Ķīnu. Tālo tirgu apgūšanā mums ir izveidojusies arī laba sadarbība ar Visit Finland un Finair, kas savos projektos kā galamērķi piedāvā arī Latviju.

Viena no LIAA īstenotajām mārketinga aktivitātēm, popularizējot Latviju kā tūrisma galamērķi, ir ārvalstu mediju vizītes.

2017. gadā LIAA rīkoja vairāk nekā 40 žurnālistu un blogeru braucienus uz Latviju, uzņemot mediju pārstāvjus no Somijas, Zviedrijas, Vācijas, Nīderlandes, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Amerikas Savienotajām Valstīm, Beļģijas, Ķīnas un citām valstīm.

Lielākoties strādājam ar prioritāro tirgu plašsaziņas līdzekļiem, taču nekad neizslēdzam sadarbības iespējas arī ar žurnālistiem no sekundārajiem vai tālajiem tirgiem, ja to auditorija ir Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijai un statistikai atbilstoša.

Piesaki žurnālistu vizītei

Paust interesi apmeklēt Latviju ārvalstu žurnālisti var, aizpildot anketu. Pieteikumus izvērtējam, ņemot vērā to, cik prioritāra ir pretendenta pārstāvētā valsts, kādu mediju žurnālists pārstāv un kāda ir medija auditorija un piedāvājums, – un tad pieņemam lēmumu par sadarbības veidošanu ar attiecīgo žurnālistu vai mediju.

Taču arī LIAA var tieši uzrunāt mediju pārstāvjus. Tāpēc aicinām reģionālās tūrisma organizācijas un tūrisma uzņēmumus vērsties LIAA – mēs jums palīdzēsim sadarbības izveidošanā ar medijiem.

Sagatavošanās darbi

Lai ceļš uz publikāciju vai raidījumu veiktos raitāk, vispirms iesakām pašiem apdomāt, kādu auditoriju vai valsti jūs vēlētos uzrunāt. Pēc tam aicinām vērsties LIAA, kur mūsu speciālisti jūs informēs par gaidāmajām žurnālistu vizītēm, kā arī lūgs atsūtīt informāciju ar jūsu piedāvājumu.

Vizīšu pozitīvie piemēri

Pēc žurnālistu vizītēm mudinām gan tūrisma objektu pārstāvjus, gan pašus žurnālistus sniegt atsauksmes par braucienu.

Īpaši gandarīti esam tajos gadījumos, kad izdodas laba sadarbība ar televīzijām.

Kā lielisku sadarbības piemēru 2017. gadā varam minēt:

  • raidījuma Chris Tarrant: Extreme Railway Journeys sēriju Crossing the Baltics;
  • Apvienotās Karalistes televīzijas kanālā Channel 5, raidījumu Travel Salad Japan;
  • raidījumu Pojedem pojedim Krievijas televīzijā NTV.

Savukārt no drukātās preses jomas vēlamies izcelt publikāciju vienā no lielākajiem Francijas nedēļas žurnāliem VSD, sadarbojoties ar Latvijas Institūtu un LIVE RĪGA.

Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar mums, rakstot uz e-pastu tourism@liaa.gov.lv

Viens no specifiskākajiem tūrisma veidiem, kurā LIAA popularizē Latviju kā galamērķi, ir darījumu tūrisms jeb MICE (saīsinājumā no angļu valodas – Meetings, Incentives, Conferences and Events/Exhibitions).

MICE attīstībā galvenais virzītājspēks ir kongresu biroji jeb convention bureaus. Šīs struktūras sniedz praktiskākus pakalpojumus (Latvijā šādas funkcijas pilda Latvia Convention Bureau, Rīgas pilsētā Meet Riga), piemēram, iesaka klientiem pasākumu norises vietas vai sniedz citu praktisku atbalstu konferenču un kongresu rīkošanā.

LIAA šajā tūrisma novirzienā vairāk pilda atbalsta funkciju, nevis tieši piedalās norisēs. Mēs palīdzam veidot Latvijas kā darījumu tūrisma galamērķa tēlu – gan rīkojot mediju vizītes, gan tūroperatoru vizītes, gan piedaloties izstādēs, tajā skaitā specializētajās darījumu tūrisma izstādēs IMEX un IBTM.

Citiem vārdiem, galvenais uzdevums ir popularizēt mūsu valsti, lai darījumu cilvēki, plānojot kārtējo kongresu vai konferenci, atsauktu atmiņā Latviju kā īsto vietu saviem pasākumiem.

Statistika liecina, ka darījumu tūrisms kļūst aizvien populārāks. Tāpēc ir apsveicami, ka Latvijā tiek atklātas aizvien jaunas viesnīcas, arī konferenču telpu skaits maziem un vidējiem pasākumiem gadu no gada pieaug. 2017. gada nogalē, akceptējot Ekonomikas ministrijas ierosmi, Ministru kabinets pieņēma lēmumu atbalstīt starptautisku darījumu tūrisma pasākumu organizēšanu Latvijā – konferenču, kongresu, semināru, simpoziju vai līdzīgu pasākumu rīkošanu, kuru mērķis ir darījumu kārtošana, komercdarbības jautājumu risināšana, darbinieku motivēšana, zināšanu un pieredzes papildināšana.

LIAA paveiktais MICE jomā

  • 2017. gadā izvietojām maksas publikācijas tādos nozares izdevumus kā HeadquartersMeetings InternationalMICE & Business Travel.
  • LIAA – viens no žurnāla Magic Latvia pasūtītājiem. Tas izplatīts plašam datu bāzē iekļauto darījumu tūrisma pasākumu organizatoru lokam. 
  • Kopā ar Meet Riga un citiem partneriem panācām, ka 2017. gadā Rīgā notika nozīmīga kontaktbirža MCE Central & Eastern Europe 2017, kurā piedalījās 150 ārvalstu dalībnieku. Kontaktbiržas mērķis – palīdzēt satikties pakalpojumu sniedzējiem ar pircējiem.

Sadarbībā ar partneriem reģionos rīkojam īpašas mācības, lai papildinātu Latvijas tūrisma nozares profesionāļu prasmes un zināšanas.

Šos izglītības pasākumus LIAA organizē sadarbībā ar reģionālajām tūrisma asociācijām, kas vislabāk pārzina situāciju novados. Turklāt šīs organizācijas var vistiešāk uzrunāt tos tūrisma jomas pārstāvjus, kam attiecīgais seminārs vai konference būtu visvairāk nepieciešama.

Mūsu mācību mērķauditorija ir tūrisma informācijas centru un pašvaldību darbinieki, tūrisma uzņēmumu pārstāvji, gidi un muzeju darbinieki. Savukārt par lektoriem esam aicinājuši Lieni Kupču, mārketinga komunikāciju stratēģi, kas specializējusies pakalpojumu dizainā, Reini Zitmani, TV raidījuma Nākotnes parks vadītāju, Artūru Medni, jauno mediju un digitālā mārketinga speciālistu, kā arī citus pašmāju savas jomas ekspertus.

LIAA rīkotās mācības ir bez maksas, tāpēc semināru durvis ir atvērtas ikvienam, kas vēlas papildināt savas zināšanas par attiecīgo tematu. Laipni aicināti!

Tuvākās mācības ir plānotas 2020. gada rudenī.

Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar Kristīni Mickāni, rakstot uz e-pastu kristine.mickane@liaa.gov.lv vai zvanot +371 67039445