Informācija par projekta "Inovāciju motivācijas programma" ieviešanu

2019. gada pirmajos divos ceturkšņos LIAA "Inovāciju motivācijas programma" turpina aktīvi organizēt darbības plānā noteiktos mērķus. Programmas ietvaros ir norisinājušās aktivitātes dažādām sabiedrības mērķa grupām un noslēgti vairāki iepirkumu līgumi par aktivitāšu īstenošanu ilgākā laika periodā.

2018. gada rudenī LIAA "Inovāciju un motivāciju programma" veiksmīgi aizsāka jaunu programmas aktivitāti - Biznesa apmācības komersantiem inovācijas vadības spēju uzlabošanai un uzņēmumu izaugsmes paātrināšanai Mini-MBA. Mācības ir bezmaksas. Tās vada izcili vietējie un ārvalstu pasniedzēji, mentori ar starptautisku akadēmisko pieredzi un ilggadīgu vadīšanas praksi starptautiskos uzņēmumos.

2019. gada 1. februāri veiksmīgi noslēdzās pirmās grupas apmācību cikls. Absolventu vidū bija tādi uzņēmumi kā Tilde, LETA, Lattelecom, Eco Baltia vide, Files.fm, Cenos, TELE2, Edurio un citi.

Pavasara grupa mācības uzsāka 6. martā. Šajā atlases kārtā tiesības apmeklēt apmācības ieguva uzņēmi: Catchbox, Aerodium Technologies, Idea Bits Latvia, Canvas WAY, Aquafence Latvia, CMB, Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, DIAMONDS FOOD GROUP, Atea Global Services, MeaWallet Latvia, Latvia MGI Tech, VIZULO, ATOM Tech, Olainfarm, Banalat, BIOMUND, Anatomy Next, MediAwake, REIKMAN, Kavitvana. Mācības noslēdzās 31. maijā. Noslēgumā tika sniegtas divdesmit studentu fināla prezentācijas, pēc kurām studenti saņēma RTU Rīgas Biznesa skolas sertifikātus.

Pieteikšanās rudens grupai notiks 2019. gada augustā, mācību sākums septembrī.

21. februārī notika tehnoloģiju un inovāciju portālu Magnetic Latvia | Labs of Latvia jaunatklāšana. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā. Papildu informatīvajam saturam portālā var atrast arī informāciju par dažādiem atbalsta instrumentiem, kā arī iepazīties ar septiņiem LIAA tehnoloģiju skautiem.

9. martā t/c Domina Shopping norisinājās Latvijas Skolēnu mācību uzņēmumu Pavasara gadatirgus Cits Bazārs. Šogad gadatirgū savus produktus apmeklētājiem piedāvāja 270 skolēnu uzņēmumi no visas Latvijas, kopumā pulcējot 800 skolēnu un skolotāju. Pasākuma mērķis ir veicināt skolēnu uzdrīkstēšanos pieņemt pastāvīgus lēmumus un pārbaudīt savas spējas uzņēmējdarbības vidē. Kā ierasts žūrijas komisija vērtēja SMU vairākās kategorijās Sociālā uzņēmējdarbība”; „Labākais stends”; „Inovatīvākā biznesa ideja”; „Labākā pārdošanas komanda”, ”Uz zināšanām balstīts SMU”, ”Komerciālākais SMU” u.c.

No 9. līdz 10. maijam Jūrmalā notika Jauno uzņēmēju dienas, kas ir gada nozīmīgākais pasākums labākajiem JA Latvija Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) un studentu Start-Up programmu dalībniekiem. Tiesības pārstāvēt Latviju Eiropas labāko mācību uzņēmumu konkursā Francijā, Lillē izcīnija SMU Wheelift – multifunkcionāla un inovatīva sporta ekipējuma novietne, ko radījušas Rīgas Franču liceja audzēknes. Finālā, no 3. līdz 5. jūlijam, komanda ieguva neatkārtojamu pieredzi un motivāciju. Vienu no desmit JA Alumni Europe Leadership Award balvām ieguva komandas Wheelift Latvia vadītāja Kitija Koroševska

Projekta ietvaros ir notikuši divi tīklošanās semināri. Pirmais “Lietojamība - pieredze; kompetence; lietpratība; piedzīvojums” 2019. gada 28. martā, LMT Brīvības centrā, Rīgā. Savā pieredzē par User experience jeb lietojamību dalījās Jānis Košeļevs no Accenture un Juris Ušackis no Lattelecom/Tet. Otrā tīklošanās semināra tēma bija “Digitālā cope!”, kurā uzstājās digitālā mārketinga aģentūra Frank by Inspired vadītājs Kristaps Kalniņš. Semināra tēma - digitālais mārketings, kurā varēja uzzināt jaunākas digitālās vides tendences Latvijā un Pasaulē, digitālās vides mārketinga iespējas un rīkus, e-komersiju u.c.. Abus seminārus kopumā apmeklēja 86 dalībnieki.

LIAA informēja jauniešus, par LIAA pakalpojumiem un uzņēmējdarbības uzsākšanas iespējām Banku augstskolas rīkotajā biznesa simulācijas konkursā “Bizness 24h”. Šogad konkursa pirmajā kārtā pieteicās 700 dalībnieki. Par uzvarētājiem kļuva komanda “Nākotnes inženieri nākotnei” ar izstrādāto produktu “Mazā Inženiera Komplekts”, kas ir vispārizglītojošs eksperimentu komplekts, kas palīdzēs bērniem vecumā no 4-11 gadiem iepazīt un izprast inženierzinātnes.

LIAA sadarbībā ar komercializācijas platformu Komercializācijas Reaktors (Commercialization Reactor), ko līdzfinansēja ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" un “Tehnoloģiju pārneses programma” ietvaros, otro reizi īstenoja un organizēja starptautisko zinātnisko start-up konferenci Magnetic Latvia "Deep Tech Atelier", kura norisinājās 12.-13. aprīlī, Rīgā.

Konferenci apmeklēja vairāk kā 650 dalībnieki no 25 valstīm. Konferencē uz trīs skatuvēm divu dienu laikā uzstājās 50 runātāji. Savā pieredzē dalījās pasaules vadošie nozares eksperti t.sk. lielākā tehnoloģiju akseleratora HAX partneris Bendžamins Džofe (Benjamin Joffe), ekonomists un vispasaules bestselleru autors Dr. Kjels Anders Nordstroms (Dr. Kjell Anders Nordström). Tehnoloģiju konferences ietvaros bija iespēja apmeklēt 5 meistarklases, kurās nozares vadošie speciālisti, to starpā, arī Dr. Tomas Kostka (Dr. Thomas Kostka) no Henkel Ventures Adhesive Technologies, sniedza praktiskus ieteikumus un padomus biznesa uzsākšanai, investīciju piesaistei un tālākai biznesa izaugsmei.

No jaunuzņēmumu sacensību „Deep Tech Atelier Start-up Competition” 24 pusfinālā atlasītām idejām, finālā tika izraudzīti seši jaunuzņēmumi, kuri prezentēja savas biznesa idejas. Idejas vērtēja un balvas pasniedza starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija vairāki starptautiski uzņēmumi - Schaeffler AG, Commercialization Reactor Fund, INAM, EnergySpin kā arī EIT Raw Materials un Merck Accelerator.

Sadarbībā ar pilna servisa digitālo aģentūru "Wrong Digital" noticis pirmais 5 meistarklašu cikls par digitālā mārketinga satura un zīmola izveidošanu. Meistarklases tika organizētas ar mērķi sekmēt jaunuzņēmumu (start-up) rašanos un attīstību, atbalstīt biznesa ideju autorus ar nepieciešamās zināšanām digitālajā mārketinga, web dizainā, sociālo tīklu komunikācijā, satura mārketingā, zīmolvedībā. Meistarklases saņēma plašu atsaucību un kopumā tajās piedalījās 293 dalībnieki.

"Inovāciju motivācijas programma" piedalījās arī sarunu festivālā LAMPA, Cēsīs, atbalstot festivāla mērķi - rosināt cilvēku interesi par Latvijā un pasaulē notiekošo, radot platformu cieņpilnai viedokļu un ideju apmaiņai. Aizraujošā divu dienu programmā norisinājās sarunas par drosmes faktoru ceļā uz panākumiem, neatlaidību un saprātīgumu, iekarojot biznesa, zinātnes un kalnu virsotnes. Kopumā sarunu festivālu LAMPA apmeklēja divdesmit tūkstoši klausītāji.