Informācija par projekta "Inovāciju motivācijas programma" ieviešanu

2019. gada pirmajā ceturksnī LIAA "Inovāciju motivācijas programma" turpina aktīvi organizēt darbības plānā noteiktos mērķus. Programmas ietvaros ir norisinājušās aktivitātes dažādām sabiedrības mērķa grupām un noslēgti vairāki iepirkumu līgumi par aktivitāšu īstenošanu ilgākā laika periodā.

2018. gada rudenī LIAA "Inovāciju un motivāciju programma" veiksmīgi aizsāka jaunu programmas aktivitāti - Biznesa apmācības komersantiem inovācijas vadības spēju uzlabošanai un uzņēmumu izaugsmes paātrināšanai Mini-MBA. Mācības ir bezmaksas. Tās vada izcili vietējie un ārvalstu pasniedzēji, mentori ar starptautisku akadēmisko pieredzi un ilggadīgu vadīšanas praksi starptautiskos uzņēmumos. 2019. gada 1. februāri veiksmīgi noslēdzās pirmās grupas apmācību cikls. Noslēgumā tika sniegtas divdesmit studentu fināla prezentācijas, pēc kurām studenti saņēma RTU Rīgas Biznesa skolas sertifikātus. Absolventu vidū bija tādi uzņēmumi kā Tilde, LETA, Lattelecom, Eco Baltia vide, Files.fm, Cenos, TELE2, Edurio un citi.

Pavasara grupa mācības uzsāka 6. martā, kuras ilgs līdz 31. maijam. Šajā atlases kārtā tiesības apmeklēt apmācības ieguva uzņēmi: Catchbox, Aerodium Technologies, Idea Bits Latvia, Canvas WAY, Aquafence Latvia, CMB, Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, DIAMONDS FOOD GROUP, Atea Global Services, MeaWallet Latvia, Latvia MGI Tech, VIZULO, ATOM Tech, Olainfarm, Banalat, BIOMUND, Anatomy Next, MediAwake, REIKMAN, Kavitvana.

21. februārī notika tehnoloģiju un inovāciju portālu Magnetic Latvia | Labs of Latvia jaunatklāšana. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā. Papildu informatīvajam saturam portālā var atrast arī informāciju par dažādiem atbalsta instrumentiem, kā arī iepazīties ar septiņiem LIAA tehnoloģiju skautiem, kuri pārstāv Latvijas Universitāti, Rīgas Tehnisko Universitāti, Latvijas Lauksaimniecības Universitāti un Rīgas Stradiņu Universitāti piecās sekojošās nozarēs: bioekonomika, viedie materiāli, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, viedā enerģētika un biomedicīna.

9. martā t/c Domina Shopping norisinājās Latvijas Skolēnu mācību uzņēmumu Pavasara gadatirgus Cits Bazārs. Šogad gadatirgū savus produktus apmeklētājiem piedāvāja 270 skolēnu uzņēmumi no visas Latvijas, kopumā pulcējot 800 skolēnu un skolotāju. Pasākuma mērķis ir veicināt skolēnu uzdrīkstēšanos pieņemt pastāvīgus lēmumus un pārbaudīt savas spējas uzņēmējdarbības vidē. Kā ierasts žūrijas komisija vērtēja SMU vairākās kategorijās Sociālā uzņēmējdarbība”; „Labākais stends”; „Inovatīvākā biznesa ideja”; „Labākā pārdošanas komanda”, ”Uz zināšanām balstīts SMU”, ”Komerciālākais SMU” u.c.

Projekta ietvaros ir noticis pirmais tīklošanās seminārs “Lietojamība - pieredze; kompetence; lietpratība; piedzīvojums”. Seminārs norisinājās 2019. gada 28. martā, LMT Brīvības centrā, Rīgā. Savā pieredzē par User experience jeb lietojamību dalījās Jānis Košeļevs no Accenture un Juris Ušackis no Lattelecom/Tet. Semināru apmeklēja 31 dalībnieks, izmantojot iespēju aprunāties ar semināra lektoriem un tīkloties ar citiem semināra apmeklētājiem.

Programmas ietvaros, LIAA informēja jauniešus, par LIAA pakalpojumiem un uzņēmējdarbības uzsākšanas iespējām Banku augstskolas rīkotajā biznesa simulācijas konkursā “Bizness 24h”. Šogad konkursa pirmajā kārtā pieteicās 700 dalībnieki. Labākās 20 komandas nokļuva finālā, kurš norisinājās 9. aprīlī. Finālā komandas prezentēja savas biznesa idejas, iepriekš tās pārbaudot īstos uzņēmējdarbības apstākļos, gūstot priekšstatu par biznesa plāna veidošanu un nepieciešamajām zināšanām. Par uzvarētājiem kļuva komanda “Nākotnes inženieri nākotnei” ar izstrādāto produktu “Mazā Inženiera Komplekts”, kas ir vispārizglītojošs eksperimentu komplekts, kas palīdzēs bērniem vecumā no 4-11 gadiem iepazīt un izprast inženierzinātnes.

LIAA sadarbībā ar komercializācijas platformu Komercializācijas Reaktors (Commercialization Reactor), ko līdzfinansēja ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" un “Tehnoloģiju pārneses programma” ietvaros, otro reizi īstenoja un organizēja starptautisko zinātnisko start-up konferenci Magnetic Latvia "Deep Tech Atelier", kura norisinājās 12.-13. aprīlī, Rīgā.

Konferenci apmeklēja vairāk kā 650 dalībnieki no 25 valstīm. Konferencē uz trīs skatuvēm divu dienu laikā uzstājās 50 runātāji. Savā pieredzē dalījās pasaules vadošie nozares eksperti t.sk. lielākā tehnoloģiju akseleratora HAX partneris Bendžamins Džofe (Benjamin Joffe), ekonomists un vispasaules bestselleru autors Dr. Kjels Anders Nordstroms (Dr. Kjell Anders Nordström). Tehnoloģiju konferences ietvaros bija iespēja apmeklēt 5 meistarklases, kurās nozares vadošie speciālisti, to starpā, arī Dr. Tomas Kostka (Dr. Thomas Kostka) no Henkel Ventures Adhesive Technologies, sniedza praktiskus ieteikumus un padomus biznesa uzsākšanai, investīciju piesaistei un tālākai biznesa izaugsmei.

No jaunuzņēmumu sacensību „Deep Tech Atelier Start-up Competition” 24 pusfinālā atlasītām idejām, finālā tika izraudzīti seši jaunuzņēmumi, kuri prezentēja savas biznesa idejas. Idejas vērtēja un balvas pasniedza starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija vairāki starptautiski uzņēmumi - Schaeffler AG, Commercialization Reactor Fund, INAM, EnergySpin kā arī EIT Raw Materials un Merck Accelerator.

Konferences noslēgumā tika paziņots arī nākamā gada “Deep Tech Atelier” norises laiks - 2019. gada 17.- 18. aprīlis.