Digitālais mārketings

Lai sasniegtu aizvien jaunu auditoriju un dažādās valodās kvalitatīvi popularizētu Latviju kā tūrisma galamērķi, LIAA pēdējos gados aizvien vairāk sadarbojas ar blogeriem, fotogrāfiem un videogrāfiem – cilvēkiem, ko digitālajā vidē sauc par viedokļu veidotājiem (influenseriem).

Viedokļu līderi

Sākot sadarbību ar digitālo platformu pārstāvjiem gan no ārvalstīm, gan Latvijas, lūdzam viņus nosaukt trīs tēmas vai apskates objektus Latvijā, kurus autoram būtu interesanti apskatīt un publicēt savā platformā. Pirms sadarbības izvērtējam gan to, cik aktuāla ir autora pārstāvētā valsts no mūsu mārketinga skatupunkta, gan viņa auditoriju.

Ja LIAA pieņem lēmumu sadarboties, ar katru autoru par detaļām vienojamies individuāli, jo iespējamie sadarbības veidi ir ļoti dažādi. Mēs nodrošinām individuālu pieeju katras digitālās platformas pārstāvjiem, ņemot vērā tās specifiku. Sadarbībai noslēdzoties, viedokļu veidotāji mums iesniedz ar Google Analytics vai citu rīku apkopotu pārskatu par sasniegto auditoriju un tās iesaisti konkrētajā publikācijā.

 

Iemesli darbam ar viedokļu veidotājiem

  • Lai sasniegtu konkrētu, mūsu mārketinga mērķiem atbilstošu auditoriju.
  • Lai internetā būtu atrodams kvalitatīvs informatīvs materiāls par Latviju dažādās valodās.
  • Mēs nespējam nodrošināt sociālo tīklu kontus visās valodās. Bet viedokļu veidotāji var mūsu vietā izplatīt informāciju šajos kanālos dažādās valodās.
  • No mutes mutē ir viens no spēcīgākajiem mārketinga rīkiem, un sociālie mediji to tikai pastiprina. Tendences liecina, ka patērētāji aizvien vairāk ieklausās draugu un paziņu ieteikumos, nevis reklāmās vai oficiālajos portālos paustajā.
  • Radām Latvijas tūrisma vēstnešus. Sadarbojoties ar Latvijas Instagram fotogrāfiem, nodrošinām nepārtrauktu, kvalitatīvu fotogrāfiju plūsmu Instagram un specifiski arī pārpublicēšanai kontā @enjoylatvia.
  • Aktualizējam LIAA tūrisma foto banku.

 

LIAA īstenoto kampaņu piemēri

#LatviaRoadTrip

2016. un 2017. gadā LIAA sadarbojās ar Ziemeļvalstu blogeru apvienību NordicTB.

Realizējām trīs road trip stila iepazīšanās vizītes. Blogeriem tika piešķirts nomas auto un budžets pusdienām, bija rezervētas naktsmītnes, vakariņas un dažādas aktivitātes, bet bija arī daudz brīvā laika, ko veltīt piedzīvojumiem, fotografēšanai, filmēšanai, materiāla apstrādei, sociālo tīklu uzturēšanai utt.

Blogeriem tika dota pilnīga radošā brīvība.

Rezultātā cita starpā tapa šī publikācija par Kurzemi un Latgali, kā arī video par Vidzemi.

 

#InstatripLV

Sadarbojamies ar Latvijas un starptautiskajiem Instagram fotogrāfiem, lai izplatītu kvalitatīvu saturu par Latviju šajā platformā, kas ir viens nozīmīgākajiem ceļotāju iedvesmas avotiem.

Piedāvājam vienas līdz trīs dienu braucienus konkrētā maršrutā, katrā pieturpunktā nodrošinot brīvu laiku, lai iepazītu vidi, fotografētu vai filmētu. Pēc braucieniem no dalībniekiem izpērkam individuālus kadrus.

Fotogrāfi brauciena laikā darbojas arī kā modeļi video komandai.

 

Citāti

“Working with the team from LIAA was pure joy since they understand the importance and value of content & social media marketing in tourism. They are not afraid of jumping into the unknown and, for example, took part in my Destination Challenges concept where destinations put a content creator and his community to the test. Early on they clearly recognized the value of genuine storytelling and interactivity on social media and they continue to do so. I very much look forward to keep working with them on future projects.”

-- Bjorn Troch

 

“Mediju, blogeru, žurnālistu vizītes Rīgas Motormuzejā vērtējam kā efektīvu tiešās mārketinga komunikācijas veidu. Cilvēki kopumā vairāk uzticas citu cilvēku pieredzei, stāstītajam, nevis acīmredzamai produkta reklāmai. Protams, jāizvērtē kritiski, vai blogera auditorija ir arī mūsu muzeja mērķauditorija.”

-- Aija Bauere, Rīgas Motormuzejs