Latviju “Creative Business Cup” globālajā finālā pārstāvēs specializētu apģērbu zīmols “Vilber’s”

Starptautiska biznesa ideju konkursa “Creative Business Cup 2025” nacionālajā finālā uzvarējis “Vilber’s” – specializētu apģērbu zīmols, kas paredzēts personām ar kustību traucējumiem, iegūstot 5000 EUR balvu un iespēju Latviju pārstāvēt “Creative Business Cup Global”, kas septembrī norisināsies Kopenhāgenā.

Konkursa finālā, kas norisinājās Latvijas Kultūras akadēmijas Tabakas fabrikas radošajā kvartālā, par uzvaru cīnījās astoņi dalībnieki, kuri prezentēja dažādu nozaru biznesa idejas, tai skaitā inovatīvus mūzikas instrumentus, viedos risinājumus rehabilitācijas vajadzībām, mākslīgā intelekta asistentu ceļotāju vajadzībām u.c. Vilber’s izcēlās ar pārdomāti veidotu kolekciju, kas paredzēta ratiņkrēslu lietotājiem, protēžu nēsātājiem un tiem, kam nepieciešams rehabilitācijas apģērbs pēc traumas. Uzņēmuma stāstā apvienojas ne tikai spēcīgs vērtības piedāvājums un izpratne par problēmu, bet arī liels biznesa potenciāls.

Šogad konkursā tika saņemti 26 unikāli radošo uzņēmēju pieteikumi, kas liecina, ka radošās industrijas Latvijā attīstās, un arvien vairāk pieaug to uzņēmumu skaits, kas ierauga biznesa potenciālu starpnozaru uzņēmējdarbības jomās, kurās satiekas radošums, dizains,  tehnoloģijas un ilgtspēja. Otrā vieta konkursā tika uzņēmumam Chartizer, kas radījuši reāllaika sadarbības tīmekļa platformu, kas palīdz veidot interaktīvas lielo datu animācijas, savukārt 3. vietu ieguva uzņēmums Biotops, kuri ražo ilgtspējīgu, bio-tekstila materiālu, kas audzēts no kviešu zāles saknēm, ko izmanto akustiskajiem risinājumiem, piemēram, sienu paneļiem, griestu difuzoriem un lampām.

Starptautiskās žūrijas pārstāve Kamila Marta Sela Martija (Camila Marta Cela Marty), Creative Business Network direktora vietniece, atzina, ka žūrijai bija jāpievērš detalizēta uzmanība ne tikai visiem vērtēšanas kritērijiem, bet arī Creative Business Cup specifikai: “Latvija kā parasti nāca ar spēcīgu piedāvājumu. Visas idejas būtu tā vērtas, lai iegūtu iespēju piedalīties globālajā finālā. Žūrija ņēma vērā gan uzņēmumu unikalitāti un piedāvājumu, gan atbilstību konkursa specifikai, rūpīgi izvērtējot, kurš no uzņēmumiem ne tikai veiksmīgi parāda savas izaugsmes potenciālu, bet arī būs vislielākais ieguvējs no dalības konkursā. Tas, ko es pamanīju, ka Latvijas pārstāvjiem ir jātrenē savas prezentācijas prasmes, kā arī jāizvirza lielākas ambīcijas. To es novēlu visiem Latvijas uzņēmējiem – augstākas ambīcijas un lielāku pārliecību vēstīt par tām gan dažādos konkursos visā pasaulē, gan investoriem un klientiem.”

Vilber’s  dibinātāja Zane Bērziņa stāsta: “Esam pateicīgi un priecīgi pārstāvēt Latviju CBC finālā Dānijā. Tā ir ne tikai vieta, kur var pavērties lieliskas iespējas sadarbībai, pieredzes apmaiņai un investīcijām, bet arī platforma izpratnes veidošanai par kalpošanu sabiedrībai, it īpaši tās neaizsargātākai daļai, caur uzņēmējdarbību. Sākumā ir daudz izaicinājumu, bet katrs konkurss, pasākums, notikums ir liels stimuls un reāls akselerators uzņēmuma izaugsmē. Ar prieku, entuziasmu un atbildības sajūtu gaidām šo pasākumu!”.

Creative Business Cup ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana. To organizē Dānijas organizācija Creative Business Network. Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot uzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī sasniegt globālo tirgu. Konkursa nacionālā atlase notiek 80 valstīs. Papildus dalībai starptautiskajā finālā, Latvijas konkursa uzvarētājam būs iespēja piedalīties arī Creative Business Academy tiešsaistes apmācībās un dalībnieku izstādē, kuru apmeklē ievērojams skaits investoru un mentoru.

Latvijā Creative Business Cup notika jau divpadsmito gadu. To organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju pārstāvniecība. Iepriekš konkursā Latviju pārstāvējuši “Beat the Storm”, “Vividly”, “Connection Codes”, “Anatomy Next”, “Gigi Bloks”, “Gamechanger Audio”, “Babbit and Friends”, “WinGo Deposit”, “Scent Camera”, “Stapes!” un “Rocket Grip”. Latvija lepojas ar trīs otrajām un vienu trešo vietu šī konkursa starptautiskajā finālā. 2014. gadā 2. vietu ieguva “Gigi Bloks”, 2018. gadā “Gamechanger Audio”, 2023. gadā “Beat the Storm”, savukārt 2021. gadā 3. vietu ieguva zīmols “Scent Camera”.

 

 

Informāciju sagatavoja:

Elizabete Palasiosa

“Creative Business Cup 2025” nacionālā konkursa producente

elizabete@storyhub.lv

Saistītas tēmas

Atbalsts uzņēmējiem