Projekta rezultāti 2021. gada divpadsmit mēnešos

2021. gadā LIAA ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros turpināja aktīvi organizēt dažādas aktivitātes, lai informētu un iedrošinātu sabiedrību uzsākt inovatīvu uzņēmējdarbību. Veiksmīgi pielāgojoties mainīgajai situācijai, aizvadīti daudzi jau par tradīciju kļuvuši ikgadēji gan valsts, gan starptautiska līmeņa pasākumi dažādām mērķauditorijām.

Sekmīgi turpinājās Labsoflatvia.com attīstība, portāla apmeklētāju skaitam pieaugot līdz vairāk nekā 500 000 skatījumu gadā. Portāls veidots ar mērķi informēt sabiedrību par inovāciju potenciālu un iedvesmot cilvēkus iesaistīties uzņēmējdarbībā, parādot reālus pieredzes stāstus un atbalsta instrumentus biznesa attīstībai. Projekta ietvaros izveidoti 10 labās prakses piemēru video, atspoguļojot uzņēmējdarbības un pētniecības mijiedarbību, kā arī izcilus Latvijas zinātnieku un uzņēmēju sasniegumus.

Aprīlī notika konference “Deep Tech Atelier” – Baltijā vērienīgākais zinātņietilpīgo tehnoloģiju nozares pasākums, kas vienkopus pulcē pētniecības organizācijas, industrijas ekspertus, zinātniskos jaunuzņēmumus, investorus, valsts pārvaldes pārstāvjus un citus interesentus. Konferences mērķis ir, apvienojot nozares profesionāļus kopīgā platformā, radīt potenciālu jaunām sadarbībām, jaunradei, tehnoloģiju un biznesa ideju pārnesei. Konference šajā gadā bija veltīta kosmosa, veselības aprūpes un medicīnas tehnoloģijām, kā arī zinātnisko atklājumu komercializācijai. Vairāki tūkstoši skatītāju tiešsaistē klausījās tādus pasaulē atzītus lektorus kā riska kapitāla fonda “SpaceFund” un vairāku “deep-tech” uzņēmumu dibinātāju Riku Tumlinsonu, pētnieku un investoru Dr. Aškanu Fardostu, futūristu Igors Bēkeru un citus.

“Deep Tech Atelier” ietvaros rīkots arī starptautiskais “Deep Tech Atelier” jaunuzņēmēju konkurss, kā arī gan aprīlī, gan oktobrī – Komercializācijas reaktora Ignition Event, kas sniedz iespēju ikvienam uzņēmējam izveidot savu zinātnē balstītu tehnoloģiju uzņēmumu sadarbībā ar iepriekš izraudzītu zinātņietilpīgu tehnoloģiju autoriem.

2021.gadā, veiksmīgi pielāgojoties pandēmijas apstākļiem, kopā ar Junior Achievement Latvia veiktas vairākas aktivitātes Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) programmas ietvaros:

  • Konference #UzdrīkstiesUzvarēt, kuras saturu tiešsaistē dažādās platformās vēroja vairāk nekā 100 000 skatītāju. Ar savu pieredzi un zināšanām pasākumā dalījās “Swedbank Private Banking” vadītāja Karīna Kulberga, “JZ Microphones” starptautiskā mārketinga vadītājs Andris Zemmers, pasaulē izslavētās elektrokartu ražošanas firmas “Blue Shock Race” dibinātājs Artis Daugins un citi.
  • Skolēnu tirgošanās pasākums CITS BAZĀRS, kura laikā tiešsaistē bija iespējams apskatīt un iegādāties 270 Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu radītās preces un pakalpojumus.
  • Pulcējot 170 dalībniekus un vairāk nekā 40 000 skatītājus, no 15. līdz 17.jūnijam tiešsaistē norisinājās gada nozīmīgākais pasākums labākajiem SMU programmas dalībniekiem – Jauno uzņēmēju dienas. To laikā apbalvoti labākie SMU pamatskolu un vidusskolu grupās, kā arī noskaidroti Latvijas pārstāvji Eiropas finālā šī gada jūlijā – Madonas Valsts ģimnāzijas SMU “Re-Grain”, kuru produkts ir ēdami vienreizlietojamie trauki.
  • Jau ceturto gadu rīkota uzņēmējdarbības un līderības nometne skolēniem “Junior Achievement Unlocked 2021”, kas šogad Ventspilī klātienē pulcēja 30 talantīgus vidusskolēnus no 14 Latvijas pilsētām.
  • Trīs dienu SMU mentoru apmācības skolotājiem no Latvijas reģioniem ar nelielu vai bez iepriekšējas pieredzes praktiskās uzņēmējdarbības programmu realizēšanā. Apmācībās kopumā piedalījās 221 dalībnieks, kas apguva SMU kā mācību metodes pielietošanu, kā arī labākās mācību metodes un pieredzes apgūšanu inovatīvu SMU izveidei.

Papildus LIAA iesaistījās arī Latvijā lielākā ikgadējā biznesa simulāciju konkursa vidusskolēniem un studentiem “Bizness 24h” organizēšanā, kurā vairāku mēnešu garumā dalībnieki varēja iejusties īstā biznesa vidē un izdzīvot darbpilna uzņēmēja ikdienas dzīvi. Pirmo reizi konkursa norise tika organizēta pilnībā attālināti – 1.kārtai pieteicās aptuveni 700 skolēni un studenti, no kuriem 300 labākie jeb 100 komandas tika izvirzītas dalībai konkursa 2.kārtā, bet 12 labākās komandas tika pie iespējas prezentēt savus rezultātus konkursa fināla žūrijai.

Lielu interesi radīja digitālā mārketinga un e-komercijas vebināru cikls, kas šoreiz organizēts sadarbībā ar digitālā satura mārketinga aģentūru “New Black”. Kopumā katru mācību ciklu apguva vairāk nekā 130 dalībnieku no dažādām valsts, pašvaldību un privātām organizācijām.

2021.gadā tika būtiski palielināts balvu fonds ikgadējam Latvijas inovatīvo biznesa ideju konkursam “Ideju kauss”, kas šogad saņēma 171 pieteikumu. Otrajā kārtā iekļuvušo 117 biznesa ideju autoriem bija iespēja apgūt biznesa prasmes vairākās meistarklasēs, un 89 idejas tika prezentētas vērtēšanas komisijai. Pirmo reizi konkursa finālistu skaits tika palielināts līdz 20, no kuriem 12 pārliecinošākajām un spēcīgākajām biznesa idejām piešķirtas naudas balvas. 1.vietu un 10 000 eiro naudas balvu ieguva elektrizēta kalnu dēļa “Rhino Board” risinājums, 2.vietu un 7000 eiro naudas balvu –   SimpleCharge” komanda ar ideju par elektroauto uzlādes stacijām, kas integrējamas esošajā infrastruktūrā ar ielu apgaismojuma stabiem, bet 3.vietu un 5000 eiro naudas balvu – biznesa ideja “MAG”, kas paredz mikroaļģu audzēšanas iekārtu gaisa kvalitātes uzlabošanai. Sekojošas idejas – iekārta “HEDDA”, kas mazina trauksmi un novērš profesionālo izdegšanu”, “Hyphae Materials”, kas izmanto sēņu micēlija īpašības iepakojumu ražošanā, un “Pākšaugu saldumi” – saņēma 3000 eiro atbalstu. Savukārt 1500 eiro atzinību biznesa izaugsmes stimulam saņēma risinājumi “SkaniLAB”, “NEPHEW”, “Feed and Train” “Deskly”, “VAND Nano Pārklājums” un “Sober Soul”.

Motivācijas programmas ietvaros veiktas arī vairākas citas aktivitātes, t.sk.:

  • “Deep Tech Atelier” satelītpasākums – divi praktisku meistarklašu cikli "Ceļvedis tava viedā biznesa izveidei", ko sekmīgi apguva un sertifikātus saņēma vairāk nekā 90 dalībnieki;
  • hakatons par godu Starptautiskajai sieviešu dienai “Women. Technology. Sustainability”, kura laikā vairāk nekā 213 dalībniekiem bija iespēja dalīties idejās un sastapt līdzīgi domājošos;
  • Latvijā pirmais atkritumu pārstrādes veicināšanas hakatons “DaibeZero”, kas pulcēja 75 dalībniekus.

Aicinām sekot līdzi inovāciju un tehnoloģiju norisēm https://labsoflatvia.com/ un sociālajos medijos.

Jūsu Inovāciju motivācijas programmas komanda

2020. gada divpadsmit mēnešos, LIAA ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros aktīvi organizējusi vairāk nekā četrdesmit aktivitātes darbības plānā noteikto mērķu sasniegšanai. Pielāgojoties 2020. gada notikumiem, veiksmīgi aizvadīts pirmais starptautiskais hibrīdformāta un vairāki lieli pašmāju un starptautiski tiešsaistes pasākumi, kurus atzinīgi novērtējuši klienti un sadarbības partneri.

Gada beigās noslēdzās biznesa mācības komersantiem inovācijas vadības spēju uzlabošanai un uzņēmumu izaugsmes paātrināšanai – Inovāciju Mini-MBA. Sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu projekta ietvaros tādējādi augsta līmeņa, jaunākajām pasaules biznesa tendencēm atbilstošas mācības izcilu Latvijas un ārvalstu lektoru vadībā sekmīgi apguvuši un sertifikātus saņēmuši 100 komersanti piecās grupās. Lepojamies, ka iespēju mācīties izmantoja tādi izcili uzņēmumi kā LightSpace Technologies, SAF Tehnika, Tilde, Anatomy Next, HansaMatrix Innovation, Madara Cosmetics, Aerodium Technologies, Atea Global Services, un daudzi citi jaunuzņēmumi, pieredzējuši eksportētāji un RIS3 jomu izcilnieki.

2020. gadā LIAA sadarbībā ar Junior Achievement Latvia turpināja rosināt inovācijas un praktisku biznesa izglītību Skolēnu mācības uzņēmumu programmas ietvaros, tostarp veiksmīgi pielāgojoties apstākļiem un ieviešot jaunus pasākumu formātus:

SMU gada tirgus CITS BAZĀRS tiešsaistē, kur speciāli izveidotā e - katalogā produktus un pakalpojumus piedāvāja 300 SMU no visas Latvijas un pasākuma laikā interneta vietni apmeklēja 46 000 pircēju;

Lielākā uzņēmējdarbības iedvesmas konference jauniešiem ne tikai Latvijā, bet Eiropā #UzdrīkstiesUzvarēt, notika daļēji attālināti, ļaujot tās izcilo saturu kopumā noskatīties vairāk nekā 100 000 tūkstošiem skatītāju dažādās platformās. Dalībniekus iedvesmoja Skolēnu mācību uzņēmumu programmas ilggadējā sadarbības partnera Swedbank vadītājs Reinis Rubenis, EXONICUS līdzdibinātājs Sandis Kondrāts, pirmā sieviete Baltijā, kura sasniegusi Everesta virsotni, Olga Kotova, e-sporta un datorspēļu pasaulē pazīstamā uzņēmuma AZERON līdzdibinātājs Jānis Kūlbārdis un citi.

Reaģējot uz situāciju, īstenoti divi meistarklašu cikli par praktiskiem rīkiem e-komercijai un digitālajam marketingam produktu un pakalpojumu sekmīgākai virzīšanai un pārdošanai, kuros pieredzējuši nozares eksperti izstāstīja, kā izveidot savu tiešsaistes veikalu, veikt maksājumus, reklamēt preces un izcelties globālajā tīmeklī. Kopumā mācības apguva vairāk nekā 200 dalībnieku.

Sadarbībā ar zinātnes komercializācijas platformu Commercialization Reactor un RTU Rīgas Biznesa skolu uzsākta jauna iniciatīva – biznesa līderu sagatavošana zinātņietilpīgiem jaunuzņēmumiem RIS3 jomās, praktisku meistarklašu cikls "Ceļvedis Tava viedā biznesa izveidē", lai sagatavotu biznesa līderus zinātņietilpīgiem jaunuzņēmumiem. Mācības sekmīgi apguva un sertifikātus saņēma 48 dalībnieki, no kuriem 5 jau ir uzsākuši savu jaunuzņēmumu attīstīšanu.

Neizpalika arī ikgadējais biznesa ideju konkurss “Ideju kauss”. Tika saņemtas 217 biznesa idejas, otrajā kārtā iespēju piedalīties biznesa mācībās / vebināros ieguva 109 idejas un līdz biznesa prezentācijām žūrijai nonāca 84 komandas. Tika apbalvoti divpadsmit finālisti, kā arī trīs laureāti. 1.vietu un 7000 euro naudas balvu ieguva ideja “BioLana Pellets” ar organiskā mēslojuma granulām, kuru sastāvā izmantoti aitu vilnas pārpalikumi, 2.vietu un 5000 euro naudas balvu - personīgais stājas treneris “BackBro “, savukārt, 3.vietu un 3000 euro – “Batwatex”, vegānās ādas risinājums, kura izgatavošanā izmantoti kartupeļu laksti.

Lai informētu, iedvesmotu un iedrošinātu sabiedrību, uzņēmējus, zinātniekus, investorus, studentus, biznesa uzsācējus un citus interesentus uzsākt un attīstīt uzņēmējdarbību, kā arī veicināt sadarbības veidošanos starp uzņēmējiem un publiskās pētniecības organizācijām, turpinās darbs pie inovāciju un tehnoloģiju portāla labsoflatvia.com pilnveidošanas. Ir izveidoti 8 video iedvesmojošu videostāstu sērija par jauno zinātnieku sasniegumiem RIS3 jomās un pieredzi sadarbībā ar uzņēmējiem, tādējādi, sekmējot zinātnes komercializēšanu un jaunu, dzīvotspējīgu produktu radīšanu. Ar pieredzes stāstiem var iepazīties portāla sadaļā “Iedvesmas stāsti”. Papildus informatīvajam saturam, portālā ir nodrošināta aktuālākā informācija par Latvijas biznesa vides pasākumiem, uzņēmējdarbības atbalsta instrumentiem, LIAA Tehnoloģiju skautiem, kuri palīdzēs atrast piemērotu zinātnes un pētniecības sadarbības partneri uzņēmējiem. Aicinām sekot līdzi inovāciju un tehnoloģiju norisēm https://labsoflatvia.com/ un sociālajos medijos.

2019. gada divpadsmit mēnešos, LIAA "Inovāciju motivācijas programma" aktīvi organizējusi aktivitātes darbības plānā noteikto mērķu sasniegšanai. Programmas ietvaros ir norisinājušās aktivitātes dažādām sabiedrības mērķa grupām un noslēgti vairāki iepirkumu līgumi, par aktivitāšu īstenošanu ilgākā laika periodā.

2018. gada rudenī LIAA "Inovāciju un motivāciju programma" veiksmīgi uzsāka jaunu programmas aktivitāti - Biznesa apmācības komersantiem, inovācijas vadības spēju uzlabošanai un uzņēmumu izaugsmes paātrināšanai - Mini-MBA. Mācības ir bezmaksas. Tās vada izcili vietējie un ārvalstu pasniedzēji/mentori, ar starptautisku akadēmisko pieredzi un ilggadīgu vadīšanas praksi starptautiskos uzņēmumos.

2019. gadā 13. decembrī veiksmīgi noslēdzās trešās grupas apmācību cikls. Absolventu vidū bija tādi uzņēmumi kā Eco Baltia grupa, GRINDEKS, Starkwood painting, IT IDEA, CatchSmart un citi. Kopumā 2019. gadā apmācīti 60 komersanti.

Projekta ietvaros ir notikuši četri tīklošanās semināri. Semināru mērķis ir radīt tikšanās vietu uzņēmējdarbības uzsācējiem un jau esošiem uzņēmējiem, iedvesmoties un aprunāties gan ar lektoriem, gan savā starpā.  Šogad notikuši četri semināri - “Lietojamība - pieredze; kompetence; lietpratība; piedzīvojums.”, „Digitālā cope”, “Apnicis pārdot svešu produktu? Izveido savu!”, “Ideju fitness”. Visus četrus seminārus, kopumā apmeklēja vairāk kā 150 dalībnieku.

Šogad aizvadīti divi hakatoni, kuru laikā, pieredzējušu mentoru vadībā tika radīti vairāki jauni produkti un pakalpojumi. 8.oktobrī, Koprades telpā “Teikums” notika “Testēšanas automatizācijas hakatons”. Pasākuma laikā komandām bija iespēja parādīt savu spēju atrisināt testēšanas automatizācijas uzdevumu, attīstības testa plānu, kā arī prezentēt citas prasmes. LU Cietvielu fizikas institūtā par tēmu Future medicine hackathon tika meklēti inovatīvi risinājumi ar pielietojumu medicīnā, cilvēku dzīves kvalitātes uzlabošanā, vai biotehnoloģijās.

LIAA sadarbībā ar pilna servisa digitālo aģentūru WRONG Digital organizēja divu meistarklašu sērijas jaunajiem uzņēmējiem un ideju autoriem. Šo desmit meistarklašu mērķis bija sekmēt jaunuzņēmumu (start-up) rašanos un attīstību, atbalstīt biznesa ideju autorus ar nepieciešamām zināšanām digitālajā mārketinga, web dizainā, sociālo tīklu komunikācijā, satura mārketingā un zīmolvedībā.

Gada sākumā notika tehnoloģiju un inovāciju portāla Magnetic Latvia | Labs of Latvia jaunatklāšana. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā. Papildus informatīvajam saturam, portālā var atrast arī informāciju par dažādiem atbalsta instrumentiem, kā arī iepazīties ar septiņiem LIAA tehnoloģiju skautiem. Portāla saturam var sekot līdzi šeit: https://labsoflatvia.com/.

Veicinot jauniešiem iespēju iegūt pieredzi uzņēmējdarbības reālajā vidē, kā arī, attīstot prasmes izaugsmes treniņos un, attīstot spēju radīt inovācijas, apgūt prototipēšanu u.c. darbības, Inovāciju motivācijas programma ir atbalstījusi virkni JA Latvija rīkotos pasākumus.

9. martā t/c Domina Shopping norisinājās Latvijas Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Pavasara gadatirgus Cits Bazārs. Šogad gadatirgū savus produktus apmeklētājiem piedāvāja 270 skolēnu uzņēmumi no visas Latvijas, kopumā, pulcējot 800 skolēnu un skolotāju. Pasākuma mērķis ir veicināt skolēnu uzdrīkstēšanos pieņemt pastāvīgus lēmumus un pārbaudīt savas spējas uzņēmējdarbības vidē. Kā ierasts, žūrijas komisija vērtēja SMU vairākās kategorijās – “Sociālā uzņēmējdarbība”, „Labākais stends”, „Inovatīvākā biznesa ideja”, „Labākā pārdošanas komanda”, ”Uz zināšanām balstīts SMU”, ”Komerciālākais SMU” u.c.

No 9. līdz 10. maijam Jūrmalā notika Jauno uzņēmēju dienas, kas ir gada nozīmīgākais pasākums labākajiem JA Latvija Skolēnu mācību uzņēmumu un studentu Start-Up programmu dalībniekiem. Tiesības pārstāvēt Latviju Eiropas labāko mācību uzņēmumu konkursā Francijā, Lillē izcīnija SMU Wheelift – multifunkcionāla un inovatīva sporta ekipējuma novietne, ko radījušas Rīgas Franču liceja audzēknes. Finālā, no 3. līdz 5. jūlijam, komanda ieguva neatkārtojamu pieredzi un motivāciju. Vienu no desmit JA Alumni Europe Leadership Award balvām ieguva komandas Wheelift Latvia vadītāja Kitija Koroševska.

31. oktobrī, Ķīpsalas izstāžu hallē norisinājās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Junior Achievement Latvia organizētā lielākā Latvijas uzņēmējdarbības iedvesmas konference #UZDRĪKSTIES UZVARĒT, kopumā pulcējot 5500 skolēnu, jauniešu un skolotāju no visas Latvijas. Šī gada konferences tēma bija “Pievienojies varoņiem biznesā!”. Ar saviem pieredzes stāstiem dalījās - Maksims Jegorovs (Accenture Latvia), Alise Balgalve (Musli Graci), Edgars Rozenvalds (Wood Religion Barbershop), Līderu programmas absolventi Ernests Vēzis un Nannija Pētersone, 2019. gada Latvijas labākais skolēnu mācību uzņēmums Wheelift, Ieva Vīgante (Swedbank Latvia), Raimonds Kulbergs (Funderful), Dāvis Dudelis (Avenei), Jānis Rozenblats (Mailigen), Iļja Krūmiņš (Gamechanger Audio) un citi.

7. decembrī, Domina Shopping apmeklētāji varēja smelties iedvesmu skolēnu lolotos mācību uzņēmumos, iegādājoties Ziemassvētku dāvanas un ikdienā noderīgas preces skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) stendos, pasākumā CITS BAZĀRS. Šogad piedalījās 270 SMU ar 900 skolēniem no visas Latvijas. Pasākuma ietvaros jauniešus vērtēja ne tikai apmeklētāji, bet arī 40 pieredzējuši profesionāļi no uzņēmumiem, akadēmiskajām struktūrām, finanšu sektora un valsts pārvaldes, pasniedzot balvas septiņās nominācijās.

LIAA sadarbībā ar komercializācijas platformu Komercializācijas Reaktors (Commercialization Reactor), ko līdzfinansēja ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" un “Tehnoloģiju pārneses programma” ietvaros, otro reizi īstenoja un organizēja starptautisko zinātnisko start-up konferenci Magnetic Latvia "Deep Tech Atelier", kura norisinājās 12.-13. aprīlī, Rīgā.

Konferenci apmeklēja vairāk kā 650 dalībnieki no 25 valstīm. Konferencē uz trīs skatuvēm, divu dienu laikā uzstājās 50 runātāji. Savā pieredzē dalījās pasaules vadošie nozares eksperti t.sk. lielākā tehnoloģiju akseleratora HAX partneris Bendžamins Džofe (Benjamin Joffe), ekonomists un vispasaules bestselleru autors Dr. Kjels Anders Nordstroms (Dr. Kjell Anders Nordström). Tehnoloģiju konferences ietvaros bija iespēja apmeklēt 5 meistarklases, kurās nozares vadošie speciālisti, to starpā, arī Dr. Tomas Kostka (Dr. Thomas Kostka) no Henkel Ventures Adhesive Technologies, sniedza praktiskus ieteikumus un padomus biznesa uzsākšanai, investīciju piesaistei un tālākai biznesa izaugsmei.

No jaunuzņēmumu sacensību „Deep Tech Atelier Start-up Competition” 24 pusfinālā atlasītām idejām, finālā tika izraudzīti seši jaunuzņēmumi, kuri prezentēja savas biznesa idejas. Idejas vērtēja un balvas pasniedza starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija vairāki starptautiski atpazīstami uzņēmumi - Schaeffler AG, Commercialization Reactor Fund, INAM, EnergySpin kā arī EIT Raw Materials un Merck Accelerator.

“Deep Tech Atelier” norises laiks - 2020. gadā, 3.- 4. aprīlis.

No 30. septembra līdz 1. septembrim, Rīgā, Lucavsalā norisinājās otrais jaunrades festivāls iNOVUSS 2019. Festivāls sniedza iespēju uz septiņām skatuvēm klausīties iedvesmojošus pieredzes stāstus un diskusijas, kā arī darboties dažādās meistarklasēs. Festivāla ietvaros Inovāciju motivācijas programma nodrošināja saturu divās tematiskajās dalībnieku teltīs “23XX” un “Naudas kvartāls”. Kopumā jaunrades festivālu iNOVUSS 2019 apmeklēja sešpadsmit tūkstoši klausītāji.

Septembra sākumā noslēdzās pieteikumu pieņemšana Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA), jau vienpadsmito reizi rīkotajam, inovatīvo biznesa ideju konkursam “Ideju kauss”. Šogad konkursam pieteicās 417 dalībnieki, ar 227 biznesa idejām. Konkursa 2.kārtā tika izvirzītas 114 idejas.

Dalībniekiem tika dota iespēja piedalīties apmācību vebināros. Vebināru laikā dalībnieki varēja apgūt iemaņas par - digitālo un satura mārketingu, finanšu plānošanu, tirgus izpēti, biznesa ideju validāciju, kā arī prezentācijas prasmes. Vebinārus pasniedza lektori, praktizējoši uzņēmēji un savas nozares eksperti. Konkursa noslēguma pasākums notika 7. decembrī, kur krāšņā apbalvošanas ceremonijā tika apbalvoti vienpadsmit finālisti, kā arī trīs laureāti. 1.vietu un 7000 euro naudas balvu konkursā ieguva ideja “Vertexo Sports”, 2.vietu un 5000 euro naudas balvu – “Aptolux “, savukārt, 3.vietu un 3000 euro – “Samu pievilināšanas ierīce”.

ES fondu vizuālo elementu ansamblis