Projekta rezultāti 2019. gada divpadsmit mēnešos

2019. gada divpadsmit mēnešos, LIAA "Inovāciju motivācijas programma" aktīvi organizējusi aktivitātes darbības plānā noteikto mērķu sasniegšanai. Programmas ietvaros ir norisinājušās aktivitātes dažādām sabiedrības mērķa grupām un noslēgti vairāki iepirkumu līgumi, par aktivitāšu īstenošanu ilgākā laika periodā.

2018. gada rudenī LIAA "Inovāciju un motivāciju programma" veiksmīgi uzsāka jaunu programmas aktivitāti - Biznesa apmācības komersantiem, inovācijas vadības spēju uzlabošanai un uzņēmumu izaugsmes paātrināšanai - Mini-MBA. Mācības ir bezmaksas. Tās vada izcili vietējie un ārvalstu pasniedzēji/mentori, ar starptautisku akadēmisko pieredzi un ilggadīgu vadīšanas praksi starptautiskos uzņēmumos.

2019. gadā 13. decembrī veiksmīgi noslēdzās trešās grupas apmācību cikls. Absolventu vidū bija tādi uzņēmumi kā Eco Baltia grupa, GRINDEKS, Starkwood painting, IT IDEA, CatchSmart un citi. Kopumā 2019. gadā apmācīti 60 komersanti.

Projekta ietvaros ir notikuši četri tīklošanās semināri. Semināru mērķis ir radīt tikšanās vietu uzņēmējdarbības uzsācējiem un jau esošiem uzņēmējiem, iedvesmoties un aprunāties gan ar lektoriem, gan savā starpā.  Šogad notikuši četri semināri - “Lietojamība - pieredze; kompetence; lietpratība; piedzīvojums.”, „Digitālā cope”, “Apnicis pārdot svešu produktu? Izveido savu!”, “Ideju fitness”. Visus četrus seminārus, kopumā apmeklēja vairāk kā 150 dalībnieku.

Šogad aizvadīti divi hakatoni, kuru laikā, pieredzējušu mentoru vadībā tika radīti vairāki jauni produkti un pakalpojumi. 8.oktobrī, Koprades telpā “Teikums” notika “Testēšanas automatizācijas hakatons”. Pasākuma laikā komandām bija iespēja parādīt savu spēju atrisināt testēšanas automatizācijas uzdevumu, attīstības testa plānu, kā arī prezentēt citas prasmes. LU Cietvielu fizikas institūtā par tēmu Future medicine hackathon tika meklēti inovatīvi risinājumi ar pielietojumu medicīnā, cilvēku dzīves kvalitātes uzlabošanā, vai biotehnoloģijās.

LIAA sadarbībā ar pilna servisa digitālo aģentūru WRONG Digital organizēja divu meistarklašu sērijas jaunajiem uzņēmējiem un ideju autoriem. Šo desmit meistarklašu mērķis bija sekmēt jaunuzņēmumu (start-up) rašanos un attīstību, atbalstīt biznesa ideju autorus ar nepieciešamām zināšanām digitālajā mārketinga, web dizainā, sociālo tīklu komunikācijā, satura mārketingā un zīmolvedībā.

Gada sākumā notika tehnoloģiju un inovāciju portāla Magnetic Latvia | Labs of Latvia jaunatklāšana. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā. Papildus informatīvajam saturam, portālā var atrast arī informāciju par dažādiem atbalsta instrumentiem, kā arī iepazīties ar septiņiem LIAA tehnoloģiju skautiem. Portāla saturam var sekot līdzi šeit: https://labsoflatvia.com/(link is external).

Veicinot jauniešiem iespēju iegūt pieredzi uzņēmējdarbības reālajā vidē, kā arī, attīstot prasmes izaugsmes treniņos un, attīstot spēju radīt inovācijas, apgūt prototipēšanu u.c. darbības, Inovāciju motivācijas programma ir atbalstījusi virkni JA Latvija rīkotos pasākumus.

9. martā t/c Domina Shopping norisinājās Latvijas Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Pavasara gadatirgus Cits Bazārs. Šogad gadatirgū savus produktus apmeklētājiem piedāvāja 270 skolēnu uzņēmumi no visas Latvijas, kopumā, pulcējot 800 skolēnu un skolotāju. Pasākuma mērķis ir veicināt skolēnu uzdrīkstēšanos pieņemt pastāvīgus lēmumus un pārbaudīt savas spējas uzņēmējdarbības vidē. Kā ierasts, žūrijas komisija vērtēja SMU vairākās kategorijās – “Sociālā uzņēmējdarbība”, „Labākais stends”, „Inovatīvākā biznesa ideja”, „Labākā pārdošanas komanda”, ”Uz zināšanām balstīts SMU”, ”Komerciālākais SMU” u.c.

No 9. līdz 10. maijam Jūrmalā notika Jauno uzņēmēju dienas, kas ir gada nozīmīgākais pasākums labākajiem JA Latvija Skolēnu mācību uzņēmumu un studentu Start-Up programmu dalībniekiem. Tiesības pārstāvēt Latviju Eiropas labāko mācību uzņēmumu konkursā Francijā, Lillē izcīnija SMU Wheelift – multifunkcionāla un inovatīva sporta ekipējuma novietne, ko radījušas Rīgas Franču liceja audzēknes. Finālā, no 3. līdz 5. jūlijam, komanda ieguva neatkārtojamu pieredzi un motivāciju. Vienu no desmit JA Alumni Europe Leadership Award balvām ieguva komandas Wheelift Latvia vadītāja Kitija Koroševska.

31. oktobrī, Ķīpsalas izstāžu hallē norisinājās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Junior Achievement Latvia organizētā lielākā Latvijas uzņēmējdarbības iedvesmas konference #UZDRĪKSTIES UZVARĒT, kopumā pulcējot 5500 skolēnu, jauniešu un skolotāju no visas Latvijas. Šī gada konferences tēma bija “Pievienojies varoņiem biznesā!”. Ar saviem pieredzes stāstiem dalījās - Maksims Jegorovs (Accenture Latvia), Alise Balgalve (Musli Graci), Edgars Rozenvalds (Wood Religion Barbershop), Līderu programmas absolventi Ernests Vēzis un Nannija Pētersone, 2019. gada Latvijas labākais skolēnu mācību uzņēmums Wheelift, Ieva Vīgante (Swedbank Latvia), Raimonds Kulbergs (Funderful), Dāvis Dudelis (Avenei), Jānis Rozenblats (Mailigen), Iļja Krūmiņš (Gamechanger Audio) un citi.

7. decembrī, Domina Shopping apmeklētāji varēja smelties iedvesmu skolēnu lolotos mācību uzņēmumos, iegādājoties Ziemassvētku dāvanas un ikdienā noderīgas preces skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) stendos, pasākumā CITS BAZĀRS. Šogad piedalījās 270 SMU ar 900 skolēniem no visas Latvijas. Pasākuma ietvaros jauniešus vērtēja ne tikai apmeklētāji, bet arī 40 pieredzējuši profesionāļi no uzņēmumiem, akadēmiskajām struktūrām, finanšu sektora un valsts pārvaldes, pasniedzot balvas septiņās nominācijās.

LIAA sadarbībā ar komercializācijas platformu Komercializācijas Reaktors (Commercialization Reactor), ko līdzfinansēja ERAF projekta "Inovāciju motivācijas programma" un “Tehnoloģiju pārneses programma” ietvaros, otro reizi īstenoja un organizēja starptautisko zinātnisko start-up konferenci Magnetic Latvia "Deep Tech Atelier", kura norisinājās 12.-13. aprīlī, Rīgā.

Konferenci apmeklēja vairāk kā 650 dalībnieki no 25 valstīm. Konferencē uz trīs skatuvēm, divu dienu laikā uzstājās 50 runātāji. Savā pieredzē dalījās pasaules vadošie nozares eksperti t.sk. lielākā tehnoloģiju akseleratora HAX partneris Bendžamins Džofe (Benjamin Joffe), ekonomists un vispasaules bestselleru autors Dr. Kjels Anders Nordstroms (Dr. Kjell Anders Nordström). Tehnoloģiju konferences ietvaros bija iespēja apmeklēt 5 meistarklases, kurās nozares vadošie speciālisti, to starpā, arī Dr. Tomas Kostka (Dr. Thomas Kostka) no Henkel Ventures Adhesive Technologies, sniedza praktiskus ieteikumus un padomus biznesa uzsākšanai, investīciju piesaistei un tālākai biznesa izaugsmei.

No jaunuzņēmumu sacensību „Deep Tech Atelier Start-up Competition” 24 pusfinālā atlasītām idejām, finālā tika izraudzīti seši jaunuzņēmumi, kuri prezentēja savas biznesa idejas. Idejas vērtēja un balvas pasniedza starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija vairāki starptautiski atpazīstami uzņēmumi - Schaeffler AG, Commercialization Reactor Fund, INAM, EnergySpin kā arī EIT Raw Materials un Merck Accelerator.

“Deep Tech Atelier” norises laiks - 2020. gadā, 3.- 4. aprīlis.

No 30. septembra līdz 1. septembrim, Rīgā, Lucavsalā norisinājās otrais jaunrades festivāls iNOVUSS 2019. Festivāls sniedza iespēju uz septiņām skatuvēm klausīties iedvesmojošus pieredzes stāstus un diskusijas, kā arī darboties dažādās meistarklasēs. Festivāla ietvaros Inovāciju motivācijas programma nodrošināja saturu divās tematiskajās dalībnieku teltīs “23XX” un “Naudas kvartāls”. Kopumā jaunrades festivālu iNOVUSS 2019 apmeklēja sešpadsmit tūkstoši klausītāji.

Septembra sākumā noslēdzās pieteikumu pieņemšana Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA), jau vienpadsmito reizi rīkotajam, inovatīvo biznesa ideju konkursam “Ideju kauss”. Šogad konkursam pieteicās 417 dalībnieki, ar 227 biznesa idejām. Konkursa 2.kārtā tika izvirzītas 114 idejas.

Dalībniekiem tika dota iespēja piedalīties apmācību vebināros. Vebināru laikā dalībnieki varēja apgūt iemaņas par - digitālo un satura mārketingu, finanšu plānošanu, tirgus izpēti, biznesa ideju validāciju, kā arī prezentācijas prasmes. Vebinārus pasniedza lektori, praktizējoši uzņēmēji un savas nozares eksperti. Konkursa noslēguma pasākums notika 7. decembrī, kur krāšņā apbalvošanas ceremonijā tika apbalvoti vienpadsmit finālisti, kā arī trīs laureāti. 1.vietu un 7000 euro naudas balvu konkursā ieguva ideja “Vertexo Sports”, 2.vietu un 5000 euro naudas balvu – “Aptolux “, savukārt, 3.vietu un 3000 euro – “Samu pievilināšanas ierīce”.

ES fondu vizuālo elementu ansamblis