2025. gada 1., 8. un 10. oktobrī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) aicina Tūrisma sadarbības tīklus un sadarbības tīklu dalībniekus piedalīties apmācību un tīklošanās pasākumos par tūrisma produktu izstrādi, piedāvājuma dažādošanu, pielāgošanu mērķa grupām, produkta vērtības radīšanu, inovācijām un pieejamo resursu izmantošanu.
Apmācības notiks 1.oktobrī tiešsaistē.
Apmācību programma:
- Tūrisma daudzveidība un atbilstošo produktu veidi.
- Tūristu motivācija un atbilstošo tūrisma produktu piedāvāšana.
- Tūrisma produktu vieta un nozīme tūrisma pakalpojumu sistēmā, tajā skaitā tūrisma produktu un tirgus veidu mijiedarbība.
- Galvenās tirgus stratēģijas – B2B, B2C. Tirgus izvēles pamatojuma noteikšana, tirgus izvēles noteikšanas pieejas un atbilstošas tirgus rīcības plāna sagatavošana.
- Inovācijas un to veidi, inovāciju radīšanas paņēmieni un pieejas. Inovācijas pakalpojumu nozarē un vispārzināmo inovāciju radīšanas pieeju integrēšana sadarbības tīklos.
Tīklošanās pasakumi notiks 8. un 10. oktobrī klātienē, Rīgā (vieta tiks precizēta pēc pieteikšanās beigām).
Pasākuma norises vieta un telpas būs fiziski pieejamības cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem
Tīkošanās pasākumu programma
- 1.diena. Klātienes tikšanās – lekcija, tīklošanās un praktiskā nodarbība
Klientu segmentēšanas pieejas, esošā un vēlamā klienta profila veidošana, atbilstoši pieejamiem tūrisma produktiem. Produkta pielāgošanas iespējas, atbilstošo klientu mērķa grupām.
Grupas dalībnieki tīklojas, pārstāvot dažādus galamērķus ar atšķirīgiem esošo klientu profiliem. Darbnīcas mērķis ir sniegt izklāstu par savu produktu, izcelt tā galvenās īpašības (atbilstoši tiešsaistes nodarbības saturam), savukārt citu grupas dalībnieku uzdevums ir palīdzēt veidot klienta profilu.
Grupu dalībnieki, ņemot vērā grupas uzdevumā veikto klientu profila veidošanu, definē sava produkta esošā un vēlamā klienta profilu, ar ko iepazīstina citus dalībniekus. Profila veidošanu atbalsta nodarbības mentors.
Tūrisma resursi un unikālie tūrisma produkti. Piemēru analīze produktu attīstības un klientu segmentu kontekstā.
Produkta vērtības radīšana, apzinot līdz šim neizmantotus vietas vai pakalpojumu resursus. Darbs noris grupās, grupas dalībniekiem vienojoties par produktiem ar kuriem tie vēlas strādāt, izmantojot iepriekš sagatavotas darba matricas (formas).
Diskusija, darba semināra noslēgums.
- 2. diena. Klātienes tikšanās – lekcija, tīklošanās un praktiskā nodarbība
Izmantojot tiešsaistes lekcijā par inovācijām un to veidiem, grupas dalībnieki izklāsta iepriekš sagatavotas inovatīvu produktu konceptu, veidojot mazās grupas darbam ar produkta idejas pilnveidošanu.
Kultūras mantojums kā tūrisma produktu resurss. Kultūras mantojuma veidi (materiālais, nemateriālais), kopienas resursi, vietas izjūta un tās integrēšana tūrisma produktu radīšanā.
Dabas resursi un to nozīme tūrisma produktu attīstībā. Dabas objektu iesaiste tūrisma maršrutos, esošā tūrisma piedāvājuma dažādošanā.
Darbnīca grupās – starpsektorālu produktu veidošana. Izmantojot lekcijas par kultūras mantojumu un dabas resursu integrēšanu tūrisma produktos, praktisks darba uzdevums, nosakot produkta vērtību, veidojot produkta attīstības scenārijus.
Noslēgums un darba semināru kopsavilkums.
Tūrisma produktu attīstības programma tiek īstenota ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Pieteikšanās apmācībām noslēgsies 1. augustā vietnē business.gov.lv.